Alla inlägg under juni 2010

Av mammamarre - 24 juni 2010 12:39

Idag  e  jag ledig är  ledig ända till måndag eftermiddag..  Idag åker  vi upp  till Hudik vi ska vara  där över midsommar. jag håller på  packa..  de  mesta är  färdig packat.  är  bara Frejas madrass och täcke och kudde om vi nu hittar en ressäng. För den  vi skulle  låna kunne  vi inte låna  helt plöstligt irreterande.


Ska göra mig klar nu plocka  ur  diskmaskin. och ställa  ut allt som  vi ska me i hallen så de  bara  bära ut i bilen.


 ha en bra helg alla

Av mammamarre - 18 juni 2010 21:28

Ikväll  har jag  haft heminredningsparty hemma hos mig. Det  var en massa  fina grejor kunna ha köpt allt   men  fick hejda mig.  Jag bjöd på cheescake.  Älskligen är borta på fets med jobbe. Så nu sitte jag  här i min ensamhet barnen sover och inte ett  skit på tv.  Undra vad jag ska hitta på  då  kanske  spela lite  wii...

 

Imorron och på  söndga jobbar jag.

 

Jag har varit ledig sen onsdags..   vi  har  bara  tagit de lungt här hemma.

 

Nä nu  ska  jag försöka roa mig med nåt...

Av mammamarre - 12 juni 2010 20:18

Idag har hela familjen varit  och titta  på rally i Laxå. Farmor, farfa och farbror  var oxå me.  hade massa  fika med oss. Det  var lite kallt i början. Små regna lite till och från. Starx innan  de var slut så börja de  regna  rejält. Lilla tösen tycket det  var jätteroligt med alla bilar. Stora tösen tyckte det  var roligt i början. Efter nån timme  somna  stora  tösen   i lillasysters vagn. Den lilla höll sig vaken  hela tiden  ända tills  vi kom till våran bil och börja rulla hemåt.  Stanna på Netto köpte fläaskfile, chips, dip och coca cola.

 

När vi kom  hem tog  Älsklingen och barnen  en varm dusch. Sen var de min tur.

 

Till middag   blev de hasselbacks potatis och fläskfile  med beasås.. Snart blir de film i soffan e helt slut efter  att varit ute i skogen i flera timmar.

Barnen  sover nu oxå..

 

Trevlig  kväll

Av mammamarre - 9 juni 2010 22:34

Idag har jag varit ledig. Jag och  barnen sov till  8:05  det var så skönt   Lilltösen har vakna vi  halv 4  2 dagar i rad  somnat om  efter ½- 1 timme *suck* Det kan  vara  för att de så ljust ute. så har hängt för en filt för  fönstre.


på min ledig dag har plocka tvätta  en maskin. varit hos min vän c så barnen  skulle få leka lite. sen så har jg knappt sett hennes lilla bebis.


Imorron  väntar jobb.  börjar 12 slutar 21.   ska   snart sova.


 natti natti

Av mammamarre - 6 juni 2010 23:16

Ett stort garttis i efterskott till min älskade dotter som fyllde 4år igår. Jag hann inte blogga igår tyvärr :( Det var fullt upp från morron till 19:30 på kvällen. Sen var hela familjen helt slut. Vi hade ju barnkalas på eftermiddan de var 17 barn här allt som allt. Det  gick jättebra inga vart ovänner. På fö middan baka vi de  sista. Min man gjorde 2 HELLO KITTY tårtor. Stora tjej  fick en massa fina presenter. Av oss  fick hon en  studsmatta  och en  tunika. Så fick hon en sparkcykel med hello kitty av farmor och farfar. De var en toppen  dag.


Idag  fick vi röja  efter barn klaset städa golven alltså orka inte  det igår.


Tänk vad  4år  år  går  fort   tycket det var nyss hon var en liten bebis. Nu e hon stora tjejen.


Idag har  vi varit på kalas   hos en dagiskompis till  stortösen. Bara  jag och hon.


Sen har en granne  varit här  firat henne.


Nu  ska jag sova ska jobba  imorron...


Älskar  min stora tös  den lilla  me  så klart

Natti

Av mammamarre - 3 juni 2010 21:00

Idag  är  jag ledig. Så klart  var det  fin väder och varmt ute när  jag e  ledig   . Idag har barnen  varit ute  både på framsidan och baksidan. Jag plocka lite  här inne. Imorron kväll blir de  dammsugning och golv trokning.  Så har vi tagit en cykel tur till A och lilla N. Där vi fika och varut i solen  var så skönt.  Barnen fick  lite mat  där.. Så  snällt.  A  är en urgullig  tjej. Vi cykla hem vid  halv 3 . Lill tösen somna i cykelstolen  eftersom hon inte  hade sovit nån middag. Hon fick forsätta  att sova en stund i sängen.   Stora tjejen pendla mellan att leka inne och  ute. Jag hängde tvätt, gjorde mat pastasallad.    Vi åt  hela familjen. Sen duscha lill tösen hon var  sandig  hela hon efter att  ha varit ute  så mycket idag.  Jag plocka i och ur diskmaskin.  Sen gick jag och  storatösen till en granne  och drack kaffe och barnen  leket  en liten stund och hoppa studs matta. Sen   gick vi hem och stora tösen  duscha med  sen  så  fick hon lägga  sig kolla  på film somna på  2 röda.  Den Lilla  vakan när vi kom hem  somna  nyss  om.


Jag är  ledig ända farm till måndag. Imorron  ska  de städas, bakas, handal presenter, baka  tårta. På lördag  ska  vi ha  barnkalas  för  stora tösen. efter kalas kommer Farmor och farfar  ner och  fika  eftersom  farfar åker jobbar  på söndag.  Söndag  blir  lugn..


Nu  ska  jag snart  gå sova  är  så trött

Bvc

Av mammamarre - 1 juni 2010 10:18

Idag på morron har vi varit in till bvc med stora tösen på 4års kontroll.  Hon fick pärla, rita, synkontroll, hörskontroll allt  var bra. Hon vägde 15kg och är nu 1m. Stortjejen  som fyller 4år på lördag. Då vi ska ha barnkalas på dan.

Nu vi hemma  vi ska äta lunch om en stund sen  ska  lilla tösen sova. Sen  ska vi gå till  dagis  för  jag ska jobba   mella 17- 21 idag.  Men måste åka  14 härifrån.


Jag skulle  ju ha jobbat i helgen men  fick vara  hemma pga  av dem hade krocka  så jag vill  vara hemma med  dem. Men de gick ju  bra  som tur var dem  hade ÄNGLAVAKT.  Jag jobbade  till 17  igår. Jobbar idag me  sen är jag ledig resten av veckan. Om jag inte  får hoppa in nåt mer.


I veckan  ska  vi åka in handla presenter nån dag till  stora tjejen.


 ha en bra  dag

Ovido - Quiz & Flashcards