Alla inlägg under april 2010

Av mammamarre - 30 april 2010 21:48

Idag har jag tänkt  mycket på min kära kusin och hennes  pojkar dem har haft en tuff dag idag. Jag sörjer med er.


Annars idag har  barnen  varit på dagis, sen hade vi besök av  vän och hennes  2  tvilling  pojkar  riktigt  trevligt. 


Nu  ikväll har svärisna  varit  här och grilla. Svärmor  sluta jobba 20  så hon kom direkt  från jobbet.  Vart  ingen majbarsa  för  barnen  var så  trötta.   Minsta  somna  runt halv 8.  Den  stora  somna nyss  hon vill ju  träffa  farmor och  farfar.. Nu  sitter  vi och slappar i  soffan.  ska  väl  lägga mig  och sova om en  stund..


 trevlig  kväll

Av mammamarre - 29 april 2010 15:31

Imorse när  vi skulle   till  dagis  så vakna vi för sent  vi vakna 7 och då blir  det bara stress och  lilltösen  sov fortfarnde.  Hon  var ju vaken en stund i natt.  Hon vakna och var helt hystirks. Älskling gick gjorde välling  till henne men hon vill  inte han  försökte trösta henne  men det dög inte  hon  skulle till mamma. Så fick komma lägga sig bervid mig och då åt hon vällingen. Men hon skulle  inte sova  när hon låg bervid  mig hon skulle  bara  riva  av  sig blöjan och av  och på  me täcket  till slut  tröttna jag och bad älsklingen bära in henne  till  sin  säng. Efter  en stund  somna  hon om igen.  Hon vaknar  så där på nätterna  ibalnd och är helt hysterisk.  Jag vet inte  varför kanske drömmer otäcka  drömmar  e så svårt när dem inte  kan  tala om  vad det är.  Idag har  vi bara tagit de lungt. jag  har plocka lite  kört  dammsugan  blir  säkert  en sväng till efter vi har ätit middag.  Ikväll blir de innebandy träning  för min  del.  Undra vad man ska  göra  till middag.


Ha en bra eftermiddag.

Av mammamarre - 28 april 2010 18:08

Idag på fömiddan var vi på maknan i Askersund . Vi var där med  farmor.  Hitta  inte så mycket  det var mest mysigt att  gå och strosa lite.  Det  vart strumpor tll barnen, en leksaks mobil till storatösen och en gose hund till lilltösa. Framor köpte  foppa tofflor till storatösen, en varsin vindsnurra till dem, korv till oss alla, och så fick dem varsin klubba, glass,  och en blomma till  stora tösen.  Jag köpte korv och munkar. Vi  var hemma  vid  13:30 . Då vi fika munkar. Sen jag och barnen tagit de lungt på eftermiddan..


det  är  vad vi har gjort idag.


kram

Av mammamarre - 27 april 2010 20:35

Idag  skulle jag åkte bvc i morse, men  när vi  gick till  dagis så  ramal hjule av och gick inte  få  fast  det. Så jag missa bussen och fick lämna  vagnen på dagis. Fick  sjukts hem  av en pappa   på dagis så snällt. Hem  ringde till  min svärmor. Hon var inne  på mariberg  så hon kunne inte köra mig till  bvc. Så vi missa bvc tiden. Men  hon kom hit så vi  kunne  åka  och hämta  stora tösen på dagis.   Gissa  om stora tösen  vart glad  när  hon såg vem  som var med  och hämta henne på dagis. Så när vi kom hem  fika  vi med  farmor.  När hon hade åkte  hem åt vi lunch.  Sen  sov lilltösen middag. jag städa lite  och gjorde  sockerkaka. Sen  vid 13  fick  vi besök av  2 lekkompisar till  storatösen och deras mamma. dem lekt lite inne  sen  fika  vi  efter  det gick ut   till lekparken var ute över 1 timme  innan  dem åkte  hem.  Då vi  gick hem till oss. Jag  skrev handlingslista. Sen  fick tjejerna middag.  När Älsklingen kom  hem  så åkte  vi tillbaka  me vagnen. Vi  fick ett nytt  hjul. Hoppas  det håller nu då.. Annars  skulle  vi få en ny vagn. Sen var  vi på ica maxi handla mat  kom hem  vid 19:30.


Nu sitter  jag  här  och  kollar på tv. Älsklingen är  spelar innebandy..


Det  var väl som har  hänt  idag..

Av mammamarre - 27 april 2010 07:49

Ska  gå lämna  stroatjejen på dgais snart så  jag jag och lilltjejen åka in till bvc.  Vi ska  på bvc på 1½års  kontroll. Ska bli  roligt att   se hur mycket  hon väger och  hur lång  hon har blivit  så blir  det en spruta.   Sen  efter  bvc  ska  vi hämta storasyster på  dagis   sen  hem  och äta lunch.  Sen får  vi besök  av 2 kompisar till min storatjej och  leker.


De är 8 garder varmt ute på morron så de  blir nog varmt ut  idag. Så härligt.  

Av mammamarre - 26 april 2010 14:03

Imorse var lämna  min älskade ungar på dagis. Gick hem och slappade.  Skulle starta en tvätt. Men jag råka dar ut tvättmedels luckan helt  och fick inte in den  helt  igen. Älsklingen  får  fixa  det när  han kommer hem sen.   Sen gicka  hämta  min barn.  Men  vart av med  en på vägen  som  följde med  sin kompis hem och lekte.  Jag den lilla  tösen gick hem. Hon  somna i vagne.


Vakna  för  en timme sen hon är på uruselt  hummör. Jag  börja  få huvudvärk men  tagit tablett och hoppas  på att de  försvinner  till  gympan. Så vart jag så jäkla trött.


Min  barnvakt  till  lill tösa  kan inte  ha  henne  medans  jag e på  gympan och tills  gubben  kommer hem.  Så jag  får  ta  med henne.  Det är   väl vad   jag har gjort idag..


ha  en bar eftermiddag

Av mammamarre - 25 april 2010 20:38

Idag har vi haft  en lugn söndag hemma.  Hade besök av vår vänner på förmiddag.  När dem hade gått hem  var älsklingen och barnen ute på gården.  Barnen gunga. Jag var inne  och hängde tvätt och gjorde lunch.  Efter lunch  gick stora tösen och pappa  ut.  Lilla tösen  fick lägga  sig sova middag.  Jag satt och slappa inne för  jag frös  så.  Sen när hon vakan gick vi bort  till  våra vänner  och  grilla.  Efter  vi hade ätit gicka på  gympa möte. Älsklingn och barne satnna kvar och lekte en liten stund.  Nu sover  stora tösen. Hon soman  i sin säng  själv.  Men  den lilla  tösen står  i sin säng helt  hysterisk  och vill  inte  sova.  Jag  vill  gärna ta upp henne men  de  går  inte  för  då ska hon bara  göra  allt annat    än att   slappan av försöak  sova.  Svårt att  vet vad man ska göra  sånhär  gånger.


Igår hade jag ljusparty. Vi  hade  riktigt   trevligt  fast  vi inte  blev  så många.


 Nu ska jag sätta mig i soffan..


Trevlig kväll

Av mammamarre - 24 april 2010 17:07

Idag  har jag städa hela dan för  att jag ska ha ljusparty  hos mig om en stund.  Inte  så många som kommer men har fått  någar beställningar.  Jag har  baka annans paj till  ljusparty i kväll.  ska  bli riktigt trevlig.  Fast det inte är många  som kommer..  Nä nu ska jag  jag gör  ordning vanilj vispen till pajen..


Ha  entrevlig kväll :)

Ovido - Quiz & Flashcards