Alla inlägg under mars 2011

Av mammamarre - 27 mars 2011 22:07

Äntligen  ska   jag  få åka jobba imorron.  Jag har varit hemma  sen i  måndags med F  eftersom hon  har  haft vattkoppor  men  nu är  hon frisk äntligen.


I fredags  efter att älsklingen hade kommit  hem  från jobbe  så  åkte vi till  ica maxi och handla.  Sen hem  å packa upp all   mat  och in i kylskåp, frys, och skafferit. Sen  vart  de grädda våfflor.  Sen åt  vi det.  Sen kolla  hel familjen på lets dance tills  barnen  somna i  soffan.


Igår var  vi upp  till  svärisarna å grilla för första gång.. det var så gott me  grillat  kött. Sen övningskörde. sen hem. och tog de lungt.


Idag  har  vi  varit på marieberg och köpt  färg till ungarnas rum, en mössa  till  A och en jacka  till F. Sen vart hem plocka udanan lite. Sen gick a  och älsklingen på innebandyträning. Sen kom svärisarn och åt  våfflor.


 Nu sova... Jobb imorron...


Natti

Av mammamarre - 21 mars 2011 12:52

Vab dag  för  mamma. Eftersom det är  den lillas tur har  vattkoppor nu.  I natt  hade  hon lite  svårt och sova för  de klia så. Några  har  blivit skorpor  fortfande många kvar. Ringde bvc   vi skulle  få tavegyl mot klådan. Som älsklingen ska hämt ut  efter jobb. Å feber har  hon oxå.  stackars liten.


Så  vad har  vi gjort idag  då. Jag har tvätta, vi  har  ritat och jag  har prata med min bästa vän i telefon.  Nu  ska jag göra lunch till mig och barnen och så ska   jag dammsuga. Så har jag planera gympan för ikväll.. så ska  jag ringa min bästa vän igen.. så kanske jag  barnen  tar en fika.


ha en toppen  dag

Av mammamarre - 20 mars 2011 20:54

Mammas lilla prickfia.  Vakna med ännu mer prickar. Hon har prickar från topp  till tå.  Hon väldigt gnällig pga klådan. Ikväll  har hon haft hög feber.  Nu sover  hon.   Så jag och hon har varit hemma  hela dan.


Storatösen och älsklingen  har  varit i Askersund och  på innebandy cup med knattelag  hela  dan.  Mammas  storatös kom hem med en medalj och diplom så  stolt. Alla Lag fick medajl. Syn bara  att mamma fick se henne  spela  sin första cup.


Nu sover barnen  och jag ska  se big brother.


Igår  var  jag  och älsklingen på  bio.  Vi såg filmen Hur många lingon  finns  det i världen. En sån underbar och härlig film,  rolig och sorlig..


Ni måste se  den..


Ha en bra kväll

Av mammamarre - 19 mars 2011 17:25

Nu är de lilla Fs tur att få vattkoppor. Hon fick betydligt mer än sin  syster och hon har fått  feber.  De fick inte  A.  Men F är pigg ändå.  Ikväll  kommer A e barnvakt och sen avlöser Farmor henne. För  vi ska  gå på bio.. Det ska  bli kul.. Vi ska se Hur många lingon finns  de i världen...  Mys..


I veckan får jag vara hemma och vabba me  F.




 Ha en trevlig kväll  alla

Av mammamarre - 12 mars 2011 22:04

Tisdag  jobba  jag  kväll  kom hem  vid  halv 8.  Onsdag ledig pag att dagis  var  stängt.  Så jag barnen  gjorde utflykt till Laxå. Var på  mitt jobb. Sen  gick vi till frisören och A blev så fin i håret och F  fick luggen klippt.  Sen gick vi till  mitt  jobb och  fika. Sen Åkte vi bussen hem. Gick  till C, E och lilla E och lekte   en stund  älsklingen  kom hämta oss. Sen åkte  vi  ner  till affären.


Torsdag jobb. Fredag  jobba  kväll hemma vid  20 åt västebotten paj och fruksallad  till efterrätt.


 Idag var  vi in till mariberg  handla färg till ungarnas rum, Tuchpennor  till  barnen. Sen  vart lunch på gula måsen för a  ville  de.  där  vi träffa C, C , E och lilla  E.  Sen åkte  vi till kläd jätten och handla rengställ till barnen och regn vatten, sen vart de  blomster  affären handla lite  ny  blommer och sen  vart  de ica maxia och handal lite. Sen hem och städa lite. Sen kom svärisarn  sen  vart  de  tacos  och till efterätt  frukt sallad och gärdde.  Efter  att dem hade åkte  hem så gick jag till L och lämna ljsuen  och fick  ett gals  vin och  gick hem titta på melodifestivalen. en av mina favoriter  vann.


Ha en bra  kväll

Av mammamarre - 7 mars 2011 20:59

Helgen har varit lungn  jag jobba till 18. Kom hem vid 19 vi köpte hämt mat. sen vart mys i soffan. Lördagen vart lugn med pyssel hemma  A har ju haft vattkoppor. Vi åkte till askersund handla lite.  Lördagsgodis. sen  när vi kom hem gjorde  efterätt. så sen kom svärisarn  på kvällen  vi åt tacos och efterrätt  sen vart de melodifestivalen. andra chansen.


igår var vi ute i skogen me rastlösa barn och  grilla korv.


idag har jag jobba. Älsklingen  var hemma en extra dag me barnen.  Men imorron är de dagis.


Jag jobbar em imorron.


Ha de bra

Av mammamarre - 2 mars 2011 21:45

Dagis  ringde till älsklingens  jobb. Han fick åka hämta  storatösen på dagis för att hon hade  fått vattkoppor.. Stackars  mammas  stora tös. Hon har inte  så mycket. Så den här veckan och början av nästa  vecka  vabar älsklingen. Sen är de min tur att  vabba.  Så vänta på den lilla  får vattkoppor.  Storatösen har inga feber men prickar  som kliar. Men hon e på  bra humör ändå. Hon tycker  e tråkig att  hon måset  vara hemma  från dagis så länge..


Ha en bra kväll  alla

Ovido - Quiz & Flashcards