Alla inlägg under februari 2013

Av mammamarre - 25 februari 2013 22:28

jo jag har jobbat.  Varit  ledig lite..  Förra veckan var det sportlov då var vi ledig lite men tog det lungt.  Jobbat och  baka smörgåsttårta för  25 pers tårta för 25 pers cupecakes och nougat kakor. Vart lite  stressigt men det gick bra iaf.. 

 igår  jobba...  Idag  har jag jobbat imorron ska jag jobba  sen Ledig onsdag och torsdag.  


Lördag var Lilltösen på  barn kalas  sen var vi på stort kalas det var därför  jag baka   riktigt trevligt var det. Sen på kvällen hade vi svärisarn här på tacos.  så vart det Mello förstås... 


Igår boka vi utlands resa till  Grekland i september. ska bli skönt att åka iväg  en vecka med familjen...


 Nu ska jag snart sova natti verkar vara dåligt med läsare här   



Ha en bra kväll

Av mammamarre - 14 februari 2013 13:31

Idag Är det alla   ans dag.  Det är 8år  sen jag älsklingen var i Brasilien och förlovade oss   Tänk vad tiden går fort.  Tyckte det var nyss.  Jag hade  tänkt ha  god middag hemma men  jag var tvungen att hoppa in å jobba  när Älsklingen kommer hem från jobbet.  


Tänk Älskling det har gått 8år sen vi förlova oss    Den dagen kommer jag aldrig glömma    eftersom våran förlovnings middag inte belv så lykade i Barsilien. Vi gck till den där jättfina resturangen i stan  och beställde en av dem finaste  kött rätten dem hade. Köttet  smaka fotgen och potatis var inte vanlig potatis  nåt söt helsike. Vi rörde knappt maten.  Och vi höll inte på att komma ifrån resturangen eftersom en av dem som jobba där  ville bjuda oss på efterrätt eftersom vi inte gilla maten men vi  ville ha mat.  Vi skyllde på att jag var dålig och måste gå hem till hotelle.  Då  han erbjöd sig att dem från resturangen skulle  köra hem oss. Vi sa att jag behövde luft.  Så gick vi...


Vår förlovnings middag vart pizza till slut. Så romantisk     


Jag älskar dig och våra undebara döttrar        


Sen vill  jag bara säga  älskar  alla mina underbara vänner  och mina nära  och kära. Ni vet vilka ni är  

Av mammamarre - 8 februari 2013 10:08

Igår var jag ledig. Men  det var  en tråkig torsdag.  Då var tvugen att hålla mig inne. För lilla tösen  vart sjuk på onsdag kväll   Men igår var hon hur pigg som helst. Konstig magsjuka. Nu e de bara hoppas att ingen annan blir sjuk i familjen....  Jag  äter massa vitpepparkorn....  Igår städa jag  så nu e det fint här hemma... Så tvätta jag som en besatt  ...  Sen stekt jag pannkaka och A gjorde  pankastårta som vi åt till lunch den vart hur god som helst... Sen vart det en lugn tvkväll...


Idag vet jag inte vad jag ska hitta på mer än att vika tvätt.


Skriver berättar  sen vad jag har  gjort.....

Av mammamarre - 5 februari 2013 09:55

Igår jobba jag idag jobbar imorron jobbar. Sen ledig i 2dagr sen jobbar jag fyra  dagar i rad   Jobbar mycket denna månad vilket är  roligt  eftersom jag älskar mitt jobb och trivs skitbra där..  Idag  e jag pigg å glad.... Igår var jag fortfarnde seg och trött efter helgen som va... hahhahahah..  Snart dags att gå till dagis och lämna lilla tösen. Den stora e ju på skolan...  Annars händer  det inte så mycket i veckan vad jag vet... 


Det har snöat som tusan ute...  Men det är ju bra om snön får ligga kvar till sportlovet har varit...  Det är ju om 2 veckor  ....  Men sen vill jag ha  vår.. Man hör  fåglarna redan då längtar man efter  våren  dem kvittar så fint på dagarna. 


 Läst på ht  hudiksvalltidningen att dem hade haft  jordskalv min hemstad. Vad läskigt.. Men det var inget stort  verkar inte  vara nåt som kom till skada vilken tur...



 Nu dags att klä på starx ha en bra dag. kram

Av mammamarre - 4 februari 2013 09:53

 I lördags  vat jag och älsklingen på 40års fest. Det var Kenta som fyllde.   Hade så jäkla kul dansade och babla med allt och alla  God  mat var det och god efterrätt. Tack Cicci och Kenta.  Dan efter mådde man som man förtjänar   Likaså min  man hahha.   Är fortfarnde seg efter helgen märks att  man börja bli gammal inte orkar med sånt här  .


Igår  var tjejerna på födelsedags disco hos sin  kusin. Annars  gjorde vi inte så mycket tog de lungt. Jag var helt slut efter festen.


Nu blir det jobba i 3 dagar...  hoppas ni får en underbar dag allihopa....


kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards