Alla inlägg under augusti 2011

Av mammamarre - 29 augusti 2011 21:11

I helgen har vi varit på marknad i Nora hela familjen.  Riktigt mysigt. Ungarna åkte karuseller  och  så handla vi  lite.  Via hade  en  mysig eftermiddag  i Nora.  Sen vart hem och grilla och  Mysa  framför  tven med ostbollar  och chips :)


Igår  stog jag ungarna på loppis hela  dan i  Lerbäck. Fick lite sålt iaf.  Barnen lekte med  andra  barn som var där.  Sen vart  de hem laga mat och sova för  barnen  var  helt slut.


Igår kväll  somna  jag i soffan när jag låg å kolla  på engelska Wallnder.


 Imorse när  vi vakna  hade en av våra kaniner  fått  kaninungar. Hur gick detta  till?  Vi  har  inte  haft  henne  i 1 månad.   Hon måste haft ungar i magen när  vi fick  henne.

 Det var 7 st  Men det  är bara en kvar som har övelevt.  3 av dem hade blivit i hjäl biten   av  vår han  kanin.  Men han har en egen bur.  Men imorse  när vi kom upp  hade  han tagit  sig in i honans  bur. Vi  vet  inte  hur.  Men sen under dagen dog en efter en. Så  nu e de bara 1 unge kvar.  Jag hoppas  den överlever...:(

Av mammamarre - 25 augusti 2011 09:59

Snart  har en vecka gått.  i veckan har jag varit till ams.  Träffat M och hennes pojkar  och  barnen har lekt.  Övningskört.  Sen har M och N varit här en dag efter dagis och lekt.  Igår  när älsklingen kom hem  så åkte  vi hämta en ny kanin till A  som fick namnet  stampe.  Idag  vet jag inte vad  vi ska  göra.


ha en bra  dag

Av mammamarre - 25 augusti 2011 09:53

I lördags var vi i Enköping på lilla  As 2års kalas   Det var riktigt trevligt. Mycket folk  gott  fika. A  fick ju jättmycket fina presenter.  På kvällen  så  stanna vi kvar och umgicks med familjen Eriksson när alla gäster  hade åkt hem. Vi  vuxna åt god mat och spela sällskap spel hade de trevligt mycket skratt.


saknar er

Av mammamarre - 18 augusti 2011 20:48

Snart har  den vecka gått  och det är helg. Barnen har varit på  dagis.  I måndgas  var jag ut  övningskörde det gick jättebra. I tisdags  var min  vän P här  och hälsa på det var  riktigt  trevligt. Sen  på em kom M och pojkarn och lekte en stund.  Sen har jag varit hos min vän c.  Idag var  jag hos  henne  hela dan.   Vi  hade jättetrevligt.  


I helgen ska vi på 2års kalas.  Sen vet jag inte vad som händer.  Ska ut övningsköra imorron em.


Ikväll har jag plugga lite körkorts teori på  datan. Alla dessa vägmärken. Jag blir  koko i huvudet av alla dem  


ha en bra kväll alla

Av mammamarre - 18 augusti 2011 20:48

Snart har  den vecka gått  och det är helg. Barnen har varit på  dagis.  I måndgas  var jag ut  övningskörde det gick jättebra. I tisdags  var min  vän P här  och hälsa på det var  riktigt  trevligt. Sen  på em kom M och pojkarn och lekte en stund.  Sen har jag varit hos min vän c.  Idag var  jag hos  henne  hela dan.   Vi  hade jättetrevligt.  


I helgen ska vi på 2års kalas.  Sen vet jag inte vad som händer.  Ska ut övningsköra imorron em.


Ikväll har jag plugga lite körkorts teori på  datan. Alla dessa vägmärken. Jag blir  koko i huvudet av alla dem  


ha en bra kväll alla

Av mammamarre - 15 augusti 2011 20:18

I fredags  sov  A hos  en kompis. Min älskling och jag  fira 5år  som man och hustru.  Vi  fira med lite  god mat och god efterätt och  gott  rödvin  från frankrike. Den goda  maten vart  en strak tahigryta med ris. Till   efterätt  och vit choklad mousse.


Tänk  vad åren går  fort.  Annars har helgen  varit lugn..


Älskar mina  3 hjärtan

Av mammamarre - 7 augusti 2011 19:52

Imorron e vi tillbaka till vardagen igen efter 4 veckors  semster.  Haft undebara  semster.  I fredags tattuera sig  älsklingen på benet.  Sen  så åkte  vi till   svärisarna. Igår var vi på Antikmarknaden i  Askersund och titta men  hitta inget.

På kvällen åkte jag och min kära vän M in till Askersund och  god mat  fira hennes födelsedag. Gubbarna  var hemma hos  dem med  barnen.  Vart inte   så sent.


Idag klev hela familjen upp tidigt för att vänja oss lite för imorron väntar  dagis och Älsklingen börja  jobba. själv ska jag börja leta praktikplats..  Idag har vi städat. Jag har  haft besöka av en vän  hon fick lite kläder till sin tös efter F. Sen åkte vi hämta kaniner till  töserna.  Kaninerna fick namnen Jonathan och Lotta.



Nu blir de  film med älsklingen.  Ska bli jobbigt att gå upp tidigt imorron om man är  van få sova till 9 på morron  

Av mammamarre - 4 augusti 2011 21:08

I Måndgas  var vi först  hälsa på farmor och farfar som kom hem på söndag efter 2 veckors semseter. Giss om barnen  var glada att se  dem. Vi fick presenter av dem.

Sen var  vi på 25års  kalas  hos M. Fick super god smörgåstårta.  Sen hem och städa  av det sista.  Sen ficka jag en överraskning min syster och hennes  smabo kom. Dem stanna till onsdag. Gu  vad glad  jag blev.


Nu snart är älsklingens  semster över. På  måndag e vi tillbaka till de normal. barnen  börjar på dagis.  Vi lega på stranden flera  dagar den här veckan.


 ha en trevlig kväll

Ovido - Quiz & Flashcards