Alla inlägg under januari 2014

Av mammamarre - 28 januari 2014 12:54

 Nu har  jag gått in vecka 32. Veckorn rusar iväg.. Glad är vi för det för  ju fortare  dem går desto fortare  kommer vi till Bf vi får träffa det lilla grynet   Nu har vi  hitta en  bilstol som vi ska köpa av en bekant iaf.  Nu e det bara  vagn och byrå som e akut.   Hela familjen längtar efter det lilla grynet.  Nyfiken vem som  bor där inne.  Jag har hitt  ett sätt som  får mig att sova   bättre på nätterna  och  inte få ont  så mycket längre    ha en kudde under fötterna det funkar jättebra...  Så har vi köpt 2 bodysar och en dregellapp till bäbisen  . Så i helgen ska vi nog plocka fram spjälsängen. 


Här kommer  bilder på det vi köpt    



Så tänkte jag berätta  vad vi gjort i helgen. Fredags  var  vi och storhandla och bjöd svärisarna på mat på kvällen. Sen vart det titta på  fångarna på fortet.


Lördag så var barnen iväg med älsklingen  och farfar iväg åkte slalom. Den stora tösen tycket det var jätteroligt. Den lilla  gilla det inte för  hon tycket att det var läskigt. Sen när dem kom hem vart det en sväng till Dollar. 


Söndag  så lekte den lilla tösen med en kompis. Vi och den stora tösen  åkte till Mrieberg för att handla  hjälmar som barnen ska på dagis/ skola när dem åker pulka och sånt. Så blev det skirdskor till stora tösen den lilla ville inte  ha några och pappa fick sig ett par med. Sen gick jag  och tjejerna på innebandy kolla   när Åsbros Herrra spelade match.


Det var väl allt..


Jag måste ju berätta att jag hittade min vigsel ring i fredags som har varit borta över 1 år. gissa om jag blev lycklig.



Sänder en tanke till  en kär vän som har det tungt nu  


 Nu ska jag pyssla med lilla tösen.

Av mammamarre - 20 januari 2014 21:02

 Nu  har jag gått in i vecka 31  slutet närmar sig. bara  9 veckor  kvar till bebisen ska titta ut.  Oj OJ vad tiden  går fort den har  bara rusat i väg. Vilket  är  ganska  skönt. Eftersom jag har  haft ganska ont i fogran och ryggen..  Men  Snart är det över. Januari månad lider  ju   emot sitt slut.   I helgen ska vi riva ut det sista i datarummet och  måla  om  och ta in spjälsängen.  Å så mysigt  vi längtar så efter bebisen hela  familjen. Ska  bli  så roligt  se vem som  bor där  inne.  Är det en kille så har vi ett namn.  Är det  en tjej  så har vi inte betstämmt  namn än.  

 


Idag  har jag   haft min  vän k här  och hennes son.  Sen har tjejerna haft  innebandy träning.   Nu på  kvällen  belv det soffan  för  min  del.  barnen sover  sen någon timme tillbaka.



ha en trevlig kväll allihopa

Av mammamarre - 18 januari 2014 18:38

Idag  är det 70 dagar kvar  till bf.  Tiden  rusar iväg...  Man hinner ju knappt blinka   .   Alla  i familjen längtar efter den lilla  nu    Vi är väldigt  nyfikna vem som bor  där  inne...    Idag  har barnen  och Älsklingen varit ute och  byggt snögrotta på  fm.  På em  har vi varit på fira barnens kusin som fyllde 9år igår.  Sen  har vi  tagit det lungt. Nu väntar vi på  maten  ska  bli  klar.


Imorron ska vi  ha Lille  E här  i några timmar...  Det ska  bli  kul...  Det  blir lugn och tidig kväll  ikväll...    Vinter har vi fått  oxå... 


Ha en trevlig kväll alla.

Av mammamarre - 13 januari 2014 11:17

Gud vad tiden har gått fort denna graviditet.  Bara 10 veckor kvar nu.  Tycker  tiden har rusat i väg denna  gång.  Haft lite mer ont  och mer halsbränna  än vad  jag hade  med  dem andra 2.  Jag hoppas  dem  här  10 veckor går fort med.  Nu  längtar vi efter det lilla   i magen.  Det är livlig  liten sak  där inne  .  Igår  börja  gå  igenom bebis kläder och  tvätta upp. Men det var inte mycket i  de minsta storleken.  Det mesta  var tjejigt.  Undra vart allt  andra  tagit vägen. Måste kolla  förrådet igen.  Mycket som ska fixas innan  den lilla  kommer. Vagn, skötbord, bilstol, madrass, spjälskydd, Sen måste  jag kolla  om jag har kvar täcket och kudden. Annars måste jag köpa nytt sånt med.



I helgen har vi tagit det lungt. I   lördags var vi på julgransplundring i Rönneshytta med tjejerna och efter det åkte vi fika hos svärföräldrana.  Igår gerja vi här hemma.  Barnen var ute och lekte i snön. 


Idag är  det riktig vinter ute. Var -18 grader i morse.. Brrr..



ha en trevlig dag

Av mammamarre - 9 januari 2014 15:05

Igår var det första dan i skolan för stora  tösen efter ett långt  jullov. Dem fick ett jättetråkigt  besked i klassen igår. En klasskamrat har varit med  om nåt hemskt  och måste flytta härifrån.  Lider verkligen med den familjen.  kan inte vara lätt. Som tur är verkar inte stora tösen ta det hårt som jag trodde hon skulle göra. Ibland  är livet så fruktansvärt orättvist så det är hemskt. Barn ska inte behöva  vara med om detta. Tänker mycket på denna familj  nu.  Jag andra som har tagit detta  hårt    Tyvärr går ju livet vidare iaf. Men man börja tänka  lite. Man ska inte  ta  saker  och ting för givet. Man ska glad för  varje dag man har. Vara tacksam för det man har.



Idag  var det första  dagen på 3 veckor  som lilla tösen  var på dagis.  Nya tiderna börja  nu för dem  som går  15 timmar.  Mellan 8-11. Vilket  är as kassa tider tycker jag. Men detta  sista terminen  för  henne  på dagis  så det är  väl bara härda ut.  Men jag  kommer  nog inte palla gå lämna henne nåt mer. Får så ont värre  än innan jul.  så får se om jag  blir  tvungen att hålla henne hemma tills bebisen  har kommit.  Vet ni det finns änglar hade  en här  hos mig imorse. En som  hämta min lilla tös  och  körde henne till dagis. så jag slapp gå den vändan iaf. Det var guld  värt ska du veta   Änglar finns.  Men jag gick  och hämta min tös och då fick jag så  ont .


 Vi  får se vad som händer nu sista tiden. känner mig så taskig mot lilla  tösen om hon inte får  gå till dagis.  Hon vill ju  leka med  sina kompisar.


Ha en underbar eftermiddag

Av mammamarre - 7 januari 2014 10:57

Idag e det sista dagen tjejerna  är ledig från dagis och skola. Nu har vi haft ett långt och skönt jullov.  Fast vi  var sjuka  första delen av lovet. Annars har vi bara tagit det lungt och slappa.  Bio och lek och bus  har vi varit på. lekt med kusiner.  Nu ska det bli skönt att komma tillbaka  till vardgen igen.  Där  barnen  kliver upp tidigt och somnar tidigt.

Imorse klev den lilla tösen upp  tjugo över 5 av sig själv vilket sällan sker. Hon kliver gärna inte upp ur sängen på morron. Stora tösen kom upp  halv 6. Men hon brukar  inte  vara några problem. Själv har jag varit vaken  3 timmar i natt minder skoj. 


Nu är det ju nya  dagis tider som gäller med 8-11 alla dagar i veckan för 15 timmars barnen. Men  vå minsta tös. kommer  inte  få gå  varje dag. känner mig så  dum mot henne. Vet att hon vill lleka med sina kompisar. Men jag får för ont att springa 5 dagar i veckan. Kan ju knappt gå 1 timme i affären utan ha ont sen och helt slut. Men det är ju bara  81  dagar kvar tills den lilla kommer  ut :)  sen kan vi börja gå igen. 


Idag  blir det lungt...



Ha en trevlig dag

Av mammamarre - 2 januari 2014 16:57

Hade en jättetrevlig nyårsafton med Vänner god mat. Med mycket skratt..  Barn som lekt snällt fram till 12 slaget.

 Med 3 rätters meny som betsod av skagen korg till förrätt , oxfiel , hasselbacks potatis  och grönpeppar sås till  varmrätt, efterrätt  pavlova med grädde och frukt. var så gott.


Igår  var det första dan på det nya året  då slappa  vi eftersom vi kom i säng så sent hela familjen på nyårsafton. Det vart pizza till middag. slöa mest i soffan igår.



2014 blir ett  bra år


min bror  fyller 50 i januari


Vi har 9 årig  förlovnings dag i febuari 


mars kommer bebisen


april  e det påsk


maj fyller jag


juni fyller stora flicka 8a  och massa  tar studenten


Juli  semster


augusti börja stora tösen i 2an och lilla i 6års och vi  har 8årig bröllops dag



sen vet jag inget mer ännu 


men  mycket ändå.



Ovido - Quiz & Flashcards