Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Tråkig händels

Av mammamarre - 9 januari 2014 15:05

Igår var det första dan i skolan för stora  tösen efter ett långt  jullov. Dem fick ett jättetråkigt  besked i klassen igår. En klasskamrat har varit med  om nåt hemskt  och måste flytta härifrån.  Lider verkligen med den familjen.  kan inte vara lätt. Som tur är verkar inte stora tösen ta det hårt som jag trodde hon skulle göra. Ibland  är livet så fruktansvärt orättvist så det är hemskt. Barn ska inte behöva  vara med om detta. Tänker mycket på denna familj  nu.  Jag andra som har tagit detta  hårt    Tyvärr går ju livet vidare iaf. Men man börja tänka  lite. Man ska inte  ta  saker  och ting för givet. Man ska glad för  varje dag man har. Vara tacksam för det man har.



Idag  var det första  dagen på 3 veckor  som lilla tösen  var på dagis.  Nya tiderna börja  nu för dem  som går  15 timmar.  Mellan 8-11. Vilket  är as kassa tider tycker jag. Men detta  sista terminen  för  henne  på dagis  så det är  väl bara härda ut.  Men jag  kommer  nog inte palla gå lämna henne nåt mer. Får så ont värre  än innan jul.  så får se om jag  blir  tvungen att hålla henne hemma tills bebisen  har kommit.  Vet ni det finns änglar hade  en här  hos mig imorse. En som  hämta min lilla tös  och  körde henne till dagis. så jag slapp gå den vändan iaf. Det var guld  värt ska du veta   Änglar finns.  Men jag gick  och hämta min tös och då fick jag så  ont .


 Vi  får se vad som händer nu sista tiden. känner mig så taskig mot lilla  tösen om hon inte får  gå till dagis.  Hon vill ju  leka med  sina kompisar.


Ha en underbar eftermiddag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammamarre - 8 augusti 2014 12:08

Nattstad: 1344010563"

Av mammamarre - 8 augusti 2014 12:08

Nattstad: 1344010563"

Av mammamarre - 6 augusti 2014 22:14

idag har det varit tråkväder. Nä vi vakna  regna det.  Vi åt  frukost. Tjejerna lekt lite på Fs rum. Sen pyssla  vi i deras pyssel böcker. F med  bokstäver, skrivning och läsning i sin. A  först sin mattepyssel bok.  Sen en som  det lite allt möjligt...

Av mammamarre - 5 augusti 2014 21:34

Jag har inte blogga på länge. Hänt  mycket  sedan sist.  Vår äldsta dotter fyllt 8år. Hela sommarlovet  har gått nästan. Har  blivit mycket sol  och bad. Mormor och morfar  var här i början av  sommar lovet.  Vi var  upp en sväng till dem oxå samma  ...

Av mammamarre - 2 juni 2014 22:25

Oj oj. Jag har glömt att blogga här. Dagarna bara flyger iväg som 3 barns mamma.  Gå  fram och tillbaka lämna minsta tösen på dagis.  Så hinna göra lite här hemma. Sen i väg på diverse  aktiviteter.  Det är i kyrkan och ridskola 2 gånger i veckan. Um...

Ovido - Quiz & Flashcards