Alla inlägg under maj 2012

Av mammamarre - 30 maj 2012 12:56

i lsutet av maj 2005 flytta jag min äslsklingen ihop.  Tänk vad  tiden går fort. När jag flytta  till han så  kännde  jag ingen  mer  än hans  släkt..  Nu känner  jag en massa  undebara människor. Känner  nästan mer  folk här ner  än folk  i min gammla hem stad  Hudik.   Jag trivs  jättebra i söder. Visst längtar men upp till norr i balnd men då åker man dit.

Fast  norrland kommer alltid finnas i mig...   Men närke  är fint med...



Nä nu  det dags att göra sig klar tiden rusar i väg  ska snart lämna min prinsessor på dagis  och åka  jobba...



 have nice day

Av mammamarre - 29 maj 2012 09:58

I söndags natt var det 20år sen min älskade storebror omkom i en bilolycka  tänk vad åren går men minnen lever kvar. Han finns alltid hos mig och mitt hjärta. Jag kommer  ihåg  det hela som om det var igår. Jag hade precis fyllt  11år.


kommer ihåg den natten då polisen  ringde till pappa men pappa vill inte berätta nåt  för mig.  På morronen kom  2 personer hämta mig hos pappa och hans sambo.  Och tog med mig till min syster där mamma var.  Minns att mamma  och min syster satt å grät... Jag kommer ihåg när dem berätta för  mig vad som hade hänt jag  börja tok gråta.. Min älskade  bror  som just den tiden på livet ställde upp  mycket på mig  busa med mig...  Det bara försvann..  Och det belv en jobbigt  tid för  all i familjen  mamma var helt knäckt  det förstår jag...  Den sommaren var jag mycket  hos min syster och hennes dåvarnde  sambo.  Jag hade  svårt sova på nätterna drömmde mardrömmar. Hade  de  jobbigt psykist  hade svårt att  sova me släckt lampa i fler år  och svårt att sova  själv hemma hos mamma.


 Tänka vad tiden går.   Vad man kommer i håg...


Mats Masen Ågren du finns alltid med mig  


Av mammamarre - 23 maj 2012 10:37

Det har varit lång helg. Jag har varit ledig  med familjen.  Torsdagen tog vi det lung här hemma.  Fredag så dona  vi och greja här hemma och på em åkte vi till hallsberg och handla lite. Sen hem och tog ett mellanmål.  Sen var det  dags  för ridskola för  den stora fröken. Medans hon och pappa åkte till ridskolan så åkte jag och lilltösen till M,M,O,P,O och lekte lite  och förberde maten lite vi grilla med  dem sen efter ridskolan.  Ha den trevlig kväll  spela sällskaps spel för vuxna och barnen lekte.


På lördan åkte vi till badhuset hade lova minsta tösen de  tidigare i veckan. så vi åkte  och bada.  sen hem och åt mat.


söndag så tog vi de lungt. Kusinerna kom lekte en stund.  och sen kom farfar en snabbis.  Sen  tog jag och stroafröken  en cykel tur.  sen var de hem och gör mat  och sen hopp i säng.



I början av den vecka har det varit kanon väder...   jag hoppas  det här är   början på en lång och härlig  sommar :)


Ha  en  toppen  dag

Av mammamarre - 14 maj 2012 10:21

Vad har hänt sen sist .  Haft kalas för släkten fick en massa bra grejer. Sen så har jag jobba.  och veckan har rulla på som vanligt.  Lördags så var vi till marieberg och shoppa lite.  Igår jobba jag  en kort stund. Sen upp till svärisarna och åt grillat Sen hem. Jag la mig på soffan för jag för så helt slut.


Idag e jag   hemma å kurerar mig. ikväll ska vi på simskol avslutning.   så e det dags att  fundera ut vad man ska ge stora tösen i present. för hon fyller ju snart år.  oj vad åren  går...



 Ha en bra dag  alla

Av mammamarre - 14 maj 2012 10:21

Vad har hänt sen sist .  Haft kalas för släkten fick en massa bra grejer. Sen så har jag jobba.  och veckan har rulla på som vanligt.  Lördags så var vi till marieberg och shoppa lite.  Igår jobba jag  enj kort stund. Sen upp till svärisarna och åt grillat Sen hem. Jag la mig på soffan för jag för så helt slut.


Idag e jag   hemma å kurerar mig. ikväll ska vi på simskol avslutning.   så e det dags att  fundera ut vad man ska ge stora tösen i present. för hon fyller ju snart år.  oj vad åren  går...



 Ha en bra dag  alla

Av mammamarre - 3 maj 2012 21:37

Igår var det min stora dag. jag fyllde år...   Jag fick så fina presenter  en ny cykel av älsklingen    Så ficka jag en tassimo maskin av tjejerna  ett kakfat  blommor  en ljuslykat och pengar.. Hade  en bra dag igår jobbade  och sen föräldrarmöte på dagis. sen hem..  Ska  fira mer  i helgen med  släkten.. 



i tisdags hade jag kalas  för  2 vänner och sen var jag på ett annat kalas.


I söndags var vi på barnkalas...  sista april var lugn var i väg och kolla motorcyklar och brasa..



 nu  har jag skrivit lite


Ovido - Quiz & Flashcards