Alla inlägg under juli 2010

Av mammamarre - 30 juli 2010 10:40

Jag har varit ledig sen i tisdags.  Då jag åkte upp till  Hudik. Skulle  fixa  de sista med  stugan. Men de krångla för  fullmakten som  skulle  skickas till min syster med kontrakte innan jag skulle  upp göra de  sista.  Försvann i posten.  Men vi löst det ändå när jag var uppe. Nu ska  mina  syskon  bara fylla  i en ny  fullmakt.  Jag kom hem till söder  i onsdags.


Igår så hade vi besök  av M och flickorna på fm.  På em tog vi de lungt. När älsklingen kom hem  så åkte vi till ica maxi å stor handla. Sen hem och packa upp alla  varor. Sen  gjorde  jag kycklingsallad som vi åt. Sen  gick barnen  la  sig.


Idag vet jag inte vad  vi ska  hitta på... Imorron  och på söndag jobbar  jag  hela  dan. Idag jobba  älsklingen  sista  dan sen har  han semster.


over and out

Av mammamarre - 27 juli 2010 14:09

Idag 16:33 börja mitt  tåg  rulla mot Norrland  för en kort visit.  Mitt första byte sker i sthlm  och mitt andra i Gävle. Är  Norrland 22:30 ikväll.  Svärmor och barnen kör mig till  tåget. Min älskling hinner  inte  hem  till  dess tyvärr.  Jag kommer  sakna alla 3 min älsklingar  jag typ aldrig varit ifrån all 3  sammtidigt. så de är lite jobbig  fast  de  bara är  1 natt.. Jag  vet  att  jag e lite mesig. Men  sån är  jag  när  de personer som jag älskar så ofantligt mycket.    


Jag ska upp  till Hudik  för att skriva på papper på banken. För vi har  ju sålt  stugan.   Nu ska jag umgås  med mina små..


ÅÅÅ  äntligen har solen hitta tillbaka till oss hoppas  den  stannar  


Av mammamarre - 26 juli 2010 09:11

Idag regnar det me jag tror hösten har kommit till Sverige igen  hoppas  sommaren kommer  tillbaka snart.  Idag blir det jobba  eftermiddag.  Farmor  har varit här och hämta  barnen.  Jag ska snart cykla till  bussen. Jag kommer  bli  lagom blöt i detta  väder...  Nu ska  jag ta packa ihop  mina grejer och  cykla iväg till bussen..  Hoppas ni andra  får  en bra  dag iaf



kram

Av mammamarre - 25 juli 2010 11:20

Jag har varit  ledig  sen  i fredags. Helgen har  varit lugn här. C och pojkarna är kvar.. Dem åker hem på  tisdag.  De varit jätteroligt att ha dem  här.  Igår  satt jag, c och älsklingen och spela  kort  till strax efter midnatt. Vakna  starx   före 8 imorse av att  storatösen väckte mig sa att hon hade kissa  i sängen  vilket inte ha hänt på jättelänge. Men hon drack så mycket igår  hon kissa innan  hon la  sig  och ändå hände  de en olycka. Så vi fick skura sängen...  idag vräker regnet ner här var har sommaren tagit vägen?  Hoppas  på bättre väder....   idag  ska  vi åka  en svängen till  farmor och farfar. C och pojkarna  ska på utflykt..   Imorron blir  de jobba eftermiddag och på  tisdag  ska jag åka  till hudik..  Kommer hem på onsdag......


dåligt me kommentarer på  dennna  bloggen

Av mammamarre - 21 juli 2010 22:04

Jag har jobba  hela  helgen som  var lör, sön  långa  dagar.  I lördags kväll när jag kom hem  så  hade  C och pojkarna kommit.. Dem är  fortfarnde kvar. vilket är  trevligt. Jag  jobba i måndags oxå men  då jobba  jag dag. Så  var jag ledig  igår. Då vi tog de lungt på fm  och sen på em tog jag, C och barnen bussen till kumla  för att  handla mat. När vi hade  handl färdigt så möt älsklingen upp oss  och tog matvarona i bilen.

 

Sen  åt vi middag på sibylla allihopa. Sen tog jag och c  å barnen bussen hem. Älsklinghen tog bilen.

 

När vi kom hem var de läggdags  för barnen.

 

Imorron jobbar  jag sista  dan för denna  vecka.

 

 Så vill vi säga Grattis till min svärfar som fyller år idag

Av mammamarre - 15 juli 2010 19:54

Jag har varit ledig i 2 dagar nu. Jag och barnen har bara slappa. Lekt ut. jag har sola lite. tvätta och  städa lite. Igår när vi satt åt middag hela familjen kom farfra på besök. Vart lite kaffe och kex. Sen så när han hade åkt  hem  blev de  duschen  för minsta  tösen sen sängen. Den stora tösen bada lite i poolen innan hon gick la sig. Sen vart  de  slöa farmför tven


Idag när vi satt åt middga kom farmor och fika. Nu sover lilla  tösen  och den stora tösen kollar på bullerbyn.


Jag ska  försöka leta  tågbiljetter till Hudik 27- 28 juli  ska  jag åka dit..


6- 8 augusti åker hela familjen till sthlm..


jag e ledig imorron me.


kram

Av mammamarre - 11 juli 2010 21:04

I fredags  tog  jag och barnen en promenad till Hemsjön  för  att bada  me E och lilla V.  Vi hade  ritkigt trevligt.  Efter  vi bada  så  gick vi hem  till dem. Där  vi blev  bjuden på lunch. Tack  snälla.. Var  riktigt trevligt  för de var så längesen. Det  får vi göra om.


Igår så städa  vi och åkte  till h-berg och handla lite. Sen hem  och städa färdigt. Sen gjorde vi oss klar och cykla hem till M &M  och deras pojkar. Grilla  och drack lite vin. Spela wii  spel  som vi  inte  hade..  Riktigt kul faktist.  De måste vi göra om  



Idag så åkte älsklingen upp och fixa lite med våran nya  bil. Sen När han kom  hem  så åkte  vi till hemsjön och bada  var riktigt  skönt.  Sen hem till M& M å fika  och barnen lekte lite.  Sen hem och gjorde mat tacos  blev de. Barnen  somna  fort.  Nu är  snart dags å sova  ska  jobba kväll  imorron..


 Ha de  bra

Av mammamarre - 7 juli 2010 21:13

Idag har jag  varit ledig. Så skönt att få vara ledig. Men tror ni att jag fick sovmorron? Nej det  ficka inte halv 7  vakna båda tjejerna. * suck* Jag  som hade hoppas  på att  sova till halv 8 åtminstone men tji fick jag.   Så  vi låg  och kolla  på film. Sen  vart de upp och plocka ur  diskmaskin  sen klä på oss. Sen vart det frukost. Sen plocka  i diskmaskin.  Sen plocka undan lite. Sen vart  de en promenad in till Åsbro och hälsa på M och pojkarn vart lite lek  och kaffe. Sen tog jag och barnen bussen  till Askersund. Där vi mötte upp M och pojkarna i hamnen och tog en glass. Sen  gick vi till bibloteket  för att hämta  storatösens bok som  skulle  få  av biblotek  som 4års present. Sen gick vi  till M:s mamma som skulle klippa mig och  stortösen.  Tog inte  så mycket  på stora tösen utan de  som var slitet. Hon vart  så söt. Nu e jag  kort hårig så  skönt...  trivs jättebra  i denna  frisyr...


Imorron e  de jobb  börja 12 och jobbar till 21.  Nu ska jag hänga tvätt   sen duscha sen hoppa i säng. är trött.. Förresten  fick ett  nytt  busskort utan att behöva betala. vilken tur...


Natti   natti

Ovido - Quiz & Flashcards