Alla inlägg under december 2011

Av mammamarre - 28 december 2011 11:03

Idag fick jag sovmorron ända till klockan nio.Inga barn som ska till  dagis. För dem sov över hos farmor och farfar inatt. Igår tog jag barnen  sovmorron lämna  dem på dagis när jag  gick till jobbet. annars börjar  dem halv nio. Men vi var trötta.  Idag har jag tagit  det lungt.  ätit frukost, starta en tvättmaskin  och plocka undan lite. Blir att  dammsuga  ikväll.  Ska  strax gå till jobbet.


Fy  sjutton vilken hyreshöjning  fick lagom till  jul * suck*  Önska att de kom upp  ett  hus  som vi kunnde hyra i centrum.


Nä undra om man ska  ge sig iväg.


ha en bra  dag alla.

Av mammamarre - 26 december 2011 21:48

NU e julhelgen över för detta år. Helgen  svepte fort förbi. Men det var en mysig julafton. Vi  fira  hemma  hos  svärisrana. Börja med julfrukost kvart över 11. Med svärisrana och linus bror med familj. Sen vid  13 kom Linus morfar, moster och kusiner. Då vart de jul mat igen, Sen kalle anka och sen kom tomten. Barnen  vart överrösta med julklappar. A fick  vem där spelet, smurf dnace  till wii, angry birds kudde, hello kitty lampa  skrållan docka , en annan docka, pyssel, barbie, tröja. tomte, choklad tomte,en gosemus,dock, trosor, kläder. F fick pippis  båt  en gosemus, en film, en tröja , dock kläder , fisk spel,  bakset så hon kan låtas baka, fe vingar , spö, 2 petshop, choklad tomte, tomte , angrybird kudde, kläning


så fick dem en snowracer tillsammans. L  fick klasonger, pengar , snus, godi 1 sjorta en zip tröja och 2 böcker.


jag fick blue produkter, pyjamasbyxor, julduk, halsband, platttång, kalender och en ny telefon.

Av mammamarre - 14 december 2011 21:22

Igår var vi på barnens dagis på luciafirande. Tjejerna var så solta för dem gick först i tåget. De var så fint alla barnen sjöng så fint. Dem hade lucia ute synd att  det blåste så kallt. Efter åt grilla  vi korv på  dagis. Mysigt men kallt.


Julen närma sig med  stormsteg. i Jul ska vi vara hos  svärisarna.  Snö har tyvärr smälit bort :( Hoppas på att få lite till jul. Ska nog in och handla julklappar i helgen.  Måste plock upp mina tomtar i veckan.  Ska  nog snart sova är trött..


jobbar och står i som vanligt.



vart inte mycket skrivet men lite..



go kväll 

Av mammamarre - 3 december 2011 15:18

Jag  har  inte  blogga  på  ett  tag. Förra  fredagen kom  min systerdotter hit  för att  vara  barnvakt åt  sina  små kusiner. Jag  jobba  och  Linus  var i Gbg.  Jag hade  inte sett min  älskade  systerdotter på 2år.   Hon Var även  barnvakt förra  lördagen när  jag jobbade  och linus  var  på väg hem  från gbg.  På  fredag kväll  när  jag sluta  jobbet  hade jag och min systerdotter  skit kul  prata  om gammla  minnen  när  dem  var  små hon och hennes  bror.


På lördag kväll  så  spela  spel och hade  de  trevligt.  På söndag  jobba  och hade sen hade  jag barngympa. Sen  hade  vi  kalas  för Linus som fyllde på fredagan. Vi åt smörgåstårta  och hallonmouuse tårta.  På  måndan och tisdan var  jag ledig.  Jag och barnen umgicks  med  min systerdotter.  På onsdag  skulle  hon åkt hem men vi missa tåget. klantiga vi  som inte kom iväg  i tid. så hon blev här till torsdag.  Men  deta var  så roligt  att  ha  henne  här.


Igår var  vi hus och  djurvakt  till  svärisarna.  Idag så har A innebandy träning jag ska   snart  koka  ris.  Sen  ska vi på  3års kalas.


Ha en  bra  dag alla 



kram

Ovido - Quiz & Flashcards