Alla inlägg under juni 2012

Av mammamarre - 21 juni 2012 07:18

Imorron e  de midsommar. Jag ae inte ledig men jobbar kort dag    Jag trivs på  jobbet...   Har jobba måndasg tisdag ledig ogår jobba idag, imorron och på söndag.   Imorron efter jobbet ska  vi till svärisarn och äta  sill.  På kvällen kommer det vänner  hit.  ska  bli  så trevligt  så...  Idag e jag seg på morron har sovit dåligt  inatt.   Snart  dags  att cykla å lämna barnen på dagis.  Var  på f-möte  igår infö blivande 6åringar.. Tänk mammas  stora tjej ska börja förskoleklass.. Så spännade... 


Vad har hänt mer i veckan då träffa  en kompis igår. F har tagit saxen och  klippt sig kort  hårig. Kusin  fick snygga till det  och så gick hon loss på syrran  hår med.  så kusin  fick fixa de med. suck.. Men de växer ut snart igen.. Men lite  tråkigt  hade ju inte  tänkt  klippa  dem så kort hårig.   F har kortas A har till  axlarna... Igår kväll grät F  för  hon inte kunne sätta upp tofs.


Ha en toppen dag och Glad midsommar mina vänner

Av mammamarre - 21 juni 2012 07:08

 Helgen som var  tillbringa  vi upp i norr i Glada Hudik.  Min  kära hemstad.  Vi åkte upp på torsdag kväll...  Har inte varit där sen i januari. Det var min bror  som tog studenten i fredags.  Hade  en trevlig dag och kväll då. Me massa  roligt folk. Kom inte säng  förän  3 på lördag morron. Klev upp före 9 på lördag  för  vi skulle åka  upp till sundsvall och gratta  barnens kusin som oxå hade   tagit student  veckan  innan. Vi hade trevligt med  kusinerna och  Mia.. Sen  vart vi bjudna på thai mat mums. Sen tillbaka  till Hudik för att  titta på  balen.  Tjejerna  tyckte alla tjejers balkläningart var jättefina.  Sen åkte  vi hälsa på tant S och sen hem till mormor och morfar och åt pizza.


Sen  blev det tyvärr söndag då vi var tvugma att åka hem för  vi skulle  jobba.. Vi stanna  till  hos min kusin som jag inte hade  träffa på flera år.  Hade  en sån underbar helg   

Av mammamarre - 11 juni 2012 13:07

Har inte haft tid att blogga förrän nu.   Förra veckan  var jag ledig måndag och Tisdag.   Men hade fullt upp  med handla presenter och baka till släkt kalas.  För  vår stora tjej  fyllde  6år..  Tänk att hon har  blivit så stor. Tycket det var nyss hon var bebis.    Men Åren rusar iväg .... Hon fick en sparcykel 2 barbie docker en zuzu pest bana, ridhjälm, rid strumpor och borstar till häsetn en tröja och en pyssel bok ett spel.  Sen jobba jag onsdag, torsdag  och Fredag.

Lördag  hade vi barn kalas A fick  många fina grejer av sina kompisar...


Idag e jag ledig.  Jobbar  imorron och på onsdag. Sen åker vi till Hudik på torsdag för  morbror Danne tar studen...



 Ha en bra dag...

Ovido - Quiz & Flashcards