Alla inlägg under september 2012

Av mammamarre - 25 september 2012 09:07

I lördags fick A  egen tid med mamma och pappa.  Vå åkte till örebro  åt pizza och gick på bio  Vi såg filmen Modig på 3d.  Den var jättebra och väldigt spännade A tycket det var jätteroligt och mysigt..  Första gången hon var på bio.

Lillatösen  fick vara med  farmor och farfar vilket hon tyckte  var mysigt.   Vi ska snart gå på bio igen med  båda tjejerna på Samys äventyr 2.


I söndags  jobba jag en stund  sen vara vi till farmor och farfar så tjejerna  fick rida lite.  


Igår jobba jag och idag ska jag jobba me.  Imorron e jag ledig.. 


 Jag vakna halv 6 imorse så detta  blir en lång dag.


 Ha en bra dag alla...

Av mammamarre - 20 september 2012 07:20

Lördag till onsdga har jag jobbat  men  bara 2 timmar på tisdagen. Men dem andra dagarna full tid... I tisdags hade vi partylitemöte hemma hos  mig.. Så jag hade baka lite. det vart cheescake  och dumlecupeckaes. Kommer blid  på cupecakesen  sen...


Nu e jag ledig i 4dagar...  jag skulle ha  åkt till sthlm  på klassträff i helgen men vart ändrade planer...   Jag och Älsklingen ska ta den stora tösen hitta på nåt skoj med  hon behöver  egen tid med oss. Den lilla tösen ska  få vara med farmor och farfra och hitta på nåt  kul.


Idag ska jag  lämna på 6års dona  här hemma.  Gå hälsa på en vän. ikväll är det föräldramöte på skolan


Imorron vet jag inte lilla tösen ska jag lämna på dagis 10: 15 för att dem ska ta foto. Sen ska jag ha ljusparty.


 detta  var allt  jag hade  skriva...



Av mammamarre - 16 september 2012 08:44

I fredags så var vi på ridskolan med A. VCad  duktig hon har blivit på rida min stora tjej    Sen  var vi hem till ett par kompisar  och deras  bran och åt atcos hade det mysigt. Barnen lekt och vi  satt och  snackade och spelade  spel  hade de trevligt...


Igår jobba jag hela dan och dem andra var till svärisarn och  barnen  red på smirran och sen åt  dem  girllat. Jag fick oxå mat  leverat till jobbet..



Idag  vakna jga 45 min innan  klockan ringde.  Gick upp tog en varm dusch klädde på mig sminka mig  och åt frukost. Nu ska jag åka till  jobbet...


 Ha e trevlig dag alla  mina  vänner

Av mammamarre - 13 september 2012 09:37

Idag e det  härligt höst väder  solen skiner ute. Vad ska man hitta på  idag  då .  Jo ska städa lite här hemma  kör några tvättmaskiner kanske..  Gå ut  med minsta tösen  en sväng. ta en dusch..  Sen hämta  stora på 6års.  Sen  hem till  bästa vännen här ner i Åsbro. Så vi får  umgås lite och barnen leka lite.  Vad händer  mer då.  Jo måste försöka sitta med  körkorts teorin nåt  oxå   jag e fan seg...  Gammel nucka som man är.  Kanske  lite trög i skallen.  Hahhaha.. Jag kanske har körkort om en sådär 10 år lr  nåt  hehhehe..  Måste nog bli skärpning nu...   Eller  vad säger ni... Jag  måste nog ha nån som  jagar  mig så  jag  blir klar  hahhaha...   Jag sitter här  bara svammlar en massa..   tycker  väl jag e koko...   jag har  ju glömmt att  berätt att jag fått se Jennys lilla. så söt men hon sov ju... vill ju  hålla lite. Men dem äter  och sover när dem e så där små..  Jag  blir sugen och skaffa en liten till. Men  vet inte om min kära man  vill det..

Men än e  jag ung  och hinner  skaffa en till   ..  Men  nu ska jag sluta  babla  om allt  och inget innan  ni  blir galna... Appro på de så handla jag jultidningar igår ... intressant va... 



 Nä nu blir de kaffe


Av mammamarre - 12 september 2012 20:38

Nu e jag ledig några dagar..  Vet inte riktigt vad jag ska hitta på.  städa och tvätta  lite. Men mer då...  För sen jobbar jag lördag, söndag och måndag..    Hade  tänkt  hinna träffa  vännerna  men  en jobbar och den andra ska jag kanske träffa på fredag.  på  fredag e det ridskola med den stora..   Jag saknar min  bästa vän  Emma...  Idag Var Annica  hit en  sväng. Tack för kaffe sällskapet  Annica..   jag  vill  hitta på  nåt kul med vänner..   Men vet inte vad  och inte med  vem..  


  Älskling  är  inne och fixar lite grejer på jobbet hoppas  han kommer hem snart...  Barnen sover i soffan.  Jag ska snart gå  sätta mig å titta  på Dallas.. 


  Har ni förslag på  vad  jag ska  skriva om så lämna gärna det i kommentarena..


Trevlig kväll....

Av mammamarre - 11 september 2012 09:41

I söndags så städa vi både inne och ute...  Sen hade jag ljusvisning hemma hos mig riktigt trevligt  och gick  ganska bra.  Jag börja jobba igår  efter 5 dgars ledighet.. Dem 5 dgarana gick för fort    Just på min ljusvisning fick jag en ny  bokning  . Fy vad seg jag har varit idag och igår... Pimplar en massa kaffe.  Vi var  ju hundvakt åt Fiffi i helgen. Men nu har  hon åkt hem.  lite tomt. Men nu vågra kattena gå in igen..


Idga skulle  A ta skolfoto :)   Spännande lr kanske inte eftersom hon  har tagit på dagis alla andra år. 


Nu ska jag ta kaffe  sen fixa mig ordning innan  jobbet..


Ha en bra  dag

Av mammamarre - 9 september 2012 09:23

Gårdagen spendera jag och F inne i Örebro  hos pia  för att se henns oh J:s  bebis Felix. Han var så söt.. Vart nästa man varr sugen och skaffa en till själv     A och Linus var på rally hela dan.  Jag och pia  satt  snacka  om allt mellan himmel ocn jord.   Vid halv 6 kom  L och A  hämta oss hem ooch laga mat det vart tacos...  Sen tog jag ett varmt  bad. Somna  i soffan vi 22..  L inne  på ungarenas golv...


Vi e hundvakt åt lilla Fiffi  det går så bra..  Men vår katter  e as skarja...  Nu skla jag ta  en kopp  kaffe ch macka  sen städa..


Ha en bra dag

Av mammamarre - 6 september 2012 07:02

 Igår  efter att Älskling  kom hem från jobbet och vi hade ätit middag. så åkte vi in på Mariebergs köpcenter för  att handla lite kläder till ungarna..  Nog för  jag nyss var på ullared. Men där   hade dem inte så mycket i tjejernas storlekar...    Så det vart mariberg...   Det vart 4par leggings  och en kläning och en tröja   till A. F fick ett par lila jeans, 4par strumpbyxor, en kläning och en tröja...  Sen tog vi en fika.. Sen gick vi handla på coop  där dem fick en varsin pysselbok...   Nåt till  varken mamma  lr pappa  blev det.. Mamma  skulle behöva skor. jag går ju  mina  foppa än. jag har ju stövletter men  inte  skönt att ha när man promenerar... Men men... Får köpa mig skor en annan dag.


Nu sitter jag och dricker mitt morron  kaffe...  Gott de är     Undra vad man ska  hitta på idag  då? Mer en tvätta  och dammsuga  igen.. 


Aja Ha en bra  dag



Ovido - Quiz & Flashcards