Alla inlägg under januari 2013

Av mammamarre - 31 januari 2013 23:06

Idag har jag varit ledig. Har haft  fin besök  av   min kära vän pia Och Felix.  Det var jätte mysigt. Busa lite med lillplutten och gosa Lite.  F var hos en kompis. A kom hem från skolan busa lite  med Felix. Hon e så go med   bebisar. jag  fick massor smink av pia som inte använder  tack gumman    


Sen  när älsklingen kom hem från jobbet blev det mat sen till marieberg för att in handla nåt snyggt till mig tills på lördag  då vi ska på 40års fest  vilket ska bli jätteskoj....  Sen har jag slappa vid datan och tven..


Imorron är det jobb som väntar...  Men det är så kul att  jobba.. trivs  så  bra...



 god natt

Av mammamarre - 30 januari 2013 22:46

Tog det lungt på morroon/förmiddan  då jag  var ledig. Gick hemifrån med lilltösa vid  halv 12  hämta storatösen lite  tidigare på skolan åkte in till Askersund  gick på netto  och handla  fika. Gick till älsklingens  jobb och var där  en stund.  Vid halv  3  skjutsa han ner  mig till vc.  Tog med sig barnen till jobbet.  Jag var träffa min astmasköterska .  Hos hennne  fick  jag blåsa  i en sån där pef mätare först utan medecin  och  sen  med bricanyl i kroppen. av den blir man  alldels skakis.  Så prata vi lite om min astma men jag har inga besvär av den  den kanske har växt  bort. Men jag har fortfarnde  för dålig lunkapacitet...  Skulle få medecin utskrivet så jag har hemma  om  jag skulle få  astma känningar igen...  sen  hem.  och upp till macken en  sväng.    Annars  är det  väl  bra...   vardagen  rullar på  som vanligt.


Tänker lite  extar på min kära systerdotter...


 Imorron e jag ledig. Då  jag får fin besök från örebro Pia  och Fille ska bli kul att träffa dem.


Sen på em/kvällen  blir det  Mariberg...


 ha  en trvlig kväll  och  god natt 



Av mammamarre - 30 januari 2013 08:05

Var ledig nästan hela förra veckan.. Vilket var skönt. Hann träffa min älskade vän C ganska mycket    Det  var jätteroligt.


På fredan var jag en stund  hos C.  På kvällen  så laga  jag och älsklingen 3 rätters middag till L och T som kom hit åt med oss  det var mycket trevligt synd att  ni inte  kunne stanna längre. Men det var iaf trevligt.


På Lördag åkte   vi till kumlabada där vi mötte upp familjen Lindén.  Dem små vart trötta  efter ett tag så dem åkte hem. Men E  var kvar med osss å bada.   Sen   så mötte dem upp  oss pakeringen för  att ta med E. Vi åkte till Marieberg där A tog hål i öronen och så köpte vi nya  handsakar åt henne. Sen fick barnen  mc donalds.  Sen hem då kom familjen Lindén.  L och C åkte å köpte kina mat.  Så gott det  var med  kinamat... Sen satt vi snacka  hade  trvligt hela kvällen och mycket skratt blev det me.


 Söndag  var  det jobb  för mig. Lika så i måndags och igår.  Men nu e jag ledig  i några dagar

Av mammamarre - 21 januari 2013 15:20

 Har jobbat sen i torsdags. jag  har jobba hela helgen som sagt...  Skulle ha varit ledig fram till söndag. Men  fick  hoppa in i em  så ska jobba 4 timmar ikväll. Men det går  bra... 


har lega på soffan å sovit hela förmiddan. har tagit det lungt idag.  ska snart börja  med  maten och  gör mig klar för att åka jobba när gubben kommer hem.



i lördags  var jag , L, T och älsklningen på travgalan i Örbro riktigt kul var det... kom  väl hem run 3 på  natten...


Undra vad man ska hitta på sina lediga dagar...  Det vet jag inte än... det märks.. Kanske  dricka kaffe med nån...


 Nä nu  måste jag  kila


Ha en bra kväll

Av mammamarre - 21 januari 2013 15:20

 Har jobbat sen i torsdags. jag  har jobba hela helgen som sagt...  Skulle ha varit ledig fram till söndag. Men  fick  hoppa in i em  så ska jobba 4 timmar ikväll. Men det går  bra... 


har lega på soffan å sovit hela förmiddan. har tagit det lungt idag.  ska snart börja  med  maten och  gör mig klar för att åka jobba när gubben kommer hem.



i lördags  var jag , L, T och älsklningen på travgalan i Örbro riktigt kul var det... kom  väl hem run 3 på  natten...


Undra vad man ska hitta på sina lediga dagar...  Det vet jag inte än... det märks.. Kanske  dricka kaffe med nån...


 Nä nu  måste jag  kila


Ha en bra kväll

Av mammamarre - 18 januari 2013 08:37

I tisdags var jag ledig. då hade jag  C´s barn här  medans hon träna. det var fullt ös här hemma...  Jag fick ha sten koll på hennes lille. som klättra upp i tjejernas våningsäng stup i kvarten..  När hon kom så umgicks vi hela em. Det var riktigt kul.  hennes småttingar var alldeles slut när dem åkte härifrån efter har lekt  hela dan.  Men det var kul..


onsdag  var en lugn  dag då jag oxå  var ledig.  plocka lite här hemma  och tvätta en massa..  A lekte me en kompis på em.  på  kvällen hade jag pl möt på macken.


Igår var jag  fixa naglarna hos min kära vän M. tack så mycket jag e så nöjd.  Sen  vart det jobb hela dan och sen tve när jag kom hem.


Idag ska jag en sväng till min älskade vän och Chef för att se om hon har några kläder till att låna mig till imorron kväll då vi ska iväg med dem på travgalan  ska bli roligt  


Sen söndag så  e det jobb...


Ha en trevlig dag


kram

Av mammamarre - 14 januari 2013 14:23

 Jobba torsdag och fredag. Sen har varit ledig. Jobbar inte förrän  på torsdag och jobbar hela helgen. Men  det gör  inte så mycket.  Då jag var ledig i helgen som var.  


Lördan  vart det lite städ och julgransplundring ner vid affären. Sen hem  och  forsätta städa. Sen. Iväg till  Familjen L  en sväng  satt och pratade. Vart bestämmt att vi ska följa med dem på travgalan på lördag. Ska bli spännande.  


igår  hade jag ljusparty. fick ihop  jättebra...


Idag Har M och o varit här  hela förmiddan  fram tills hon skulle hämta barnen... Satt  snacka  lite goja.  alltid lika kul.  Nu har A 2 klasskompisar som här leker dem har kul.  massa  skratt från vardagsrummet.


 Sitter  funderar  vad  man ska äta för middag idag...


Ha en bra eftermiddag och kväll

Av mammamarre - 8 januari 2013 15:39

Nu e  vi äntligen  tillbaka i vardagen skolan har börjat idag.  Jag F är Ledig  till torsdag...   Idag har vi tagit  de lungt haft Pia och lilla Fille på  besök  så mysigt.  Prata en mass och gosa med en bebis. Man blir ju bebis  sugen     Nu e det sanrt dags att laga middag  blir nog kebab och ris  eller nåt...  Sen ska mannen får  baka  sitt goda bröd  när han kommer hem. 

 

  Nu så har jag inget mer att skriva  idag....

 

 

 kram

Ovido - Quiz & Flashcards