Alla inlägg under december 2010

Av mammamarre - 30 december 2010 20:40

Snart är det nytt år. Vad  konstigt det känns  att  börja  säga 2011.  Har jobba  idag men  sluta 1 timme  tidigar. Älsklingen plock upp mig i h-berg. Så åkte vi hämta ungarna på dagis. Sen  åkte vi handla i kumla vart en massa  gott  till  imorron.  Ska svulla    Imorron  kommer  svåger  och barnen. frun hans  jobbar  natt..  Efter  vi handla mat  så  åkte  vi köpte  raketer  och pizza...   Sitter  nu i soffan med en  sovande  unge  och snart en till som  sover.. Ska   snar lägga  mig i soffan  å kolla   på trekronen bara  älskar  se om de.  de  är  ju nostalig ...

 

Våran tvättmaskin  är  trasig.  jag  har ett  berg med  tvätt.  Jag har inga strumpor  rena  och snart  inga  rena kläder.  Han   som hand omuthyrning av tvättmaskiner på vårat hyrvärds kontor  har  semster  denna vecka. Har  jag tur så får  jag tvättmaskin  tidigast   på tisdag...

 

ha  en  bra  kväll all

Av mammamarre - 25 december 2010 20:22

Julafton är över och snart juldan me.  Dan före julaftonkom barnes "mormor","morfar", "morbror" och hundarna. Dem sov här till idag.  Igår efter vi hade ätit gröt lunch så gick alla ut på promenade. Älsklingen varit me ut  han  fixa  me omeletten  till julborde nästan allt   de andra var klart. Lilla  tösen somn i vagen på vägen tillbaka.  Sen  så åkte älskingen hämta  sin pappa.. När han kom vart  de glögg och sen mat. Sen kom tomten..  stora tösen  var jätterädd.. Lilla sa hej pappa. Ta av dig de där. vi kunne  inte  hålla oss för  skratt  men vi låtsas att   inte var pappa.. ÅÅÅ  vad julklappar barnen fick.  freja  fick en massa pippi grejer  och gunga till   dockorna och kläder, bok massa annat, A fick lite pippi saker  gunga till  dockan och lite kläder. Sen  fick dem chuggiton.


jag fick 2 dvd boxar med  trekroner, ett par sockar  från tallin. en ljus lykta wii active fit, ett halsband som är ett hjärt som de står mamma på de hade  A valt till mamma så kan ma öppna hjärta sätta kort på barnen inuti.  sen ett halsband med tillhörand örhängen, 500kr

 sen fick  vi ett present kort till hela familjen på järvzoo och wingum.

 sen har  man äta massa tårta och godis  choklad ....


god  forsättning

Av mammamarre - 19 december 2010 22:13

 natten till Lördag klev vi upp 02:30 för att åka till Ullared.  Vi åkte lite fel men till slut kom vi dit. Det  var inte så  mycke folk där.  Handla ganska mycket julklappar och en jacka och under kläder till oss och jenas. sen lite kläder  till barnen och lite leksaker.  så vart de nya   julgardiner och en  ny kökslampa.  så köpte  jag vinter  stövlar till mig.

vi var hemma vid 18 , Då vi last ur allt från bilen och åkte hämta narnen.


Idag har vi städa.


Imorron ska jag äta julbord på jobbe efter jobbe.....


snart e d julafton   

Av mammamarre - 12 december 2010 20:12

Jag  saknar min  mamma och pappa  som är änglar. Julen börja närma sig..

Sen saknar jag min Älskade vän Emma. Önska vi kunne ses mer.  Jag hoppas  du kan fölåta mig.. Det var inte meningen att göra dej lessen.. Sen sakanr jag att jag och älsklingen inte har någar gemnsamma vänner  att  hitta på nåt roligt med ibland..  Jag har iaf men hinner typ aldrig träffa dem..  Vill ha lite kul men känns som alla e upptagna när jag kan å såvidare...   Undra vad man ska gör på nyår.. Nån som har nåt förslag...


Jag saknar dig min älskade vän



jag borde  snart sova ska upp 05:15



Av mammamarre - 11 december 2010 21:11

ag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Av mammamarre - 11 december 2010 20:55

Idag åkte vi in  till Marieberg en snabbis  för att hämta min dator som har varit på repartion.   Så fick  vi se Lucia där..  Var ganska mysigt.  Titta på några nya wii  spel men köpt inget... Sen vart de mat.  Sen så  gick vi på hm köpte nya mössor till barnen. Så skulle jag köpa skor. Men alla  skor jag köper e antingen förtrånga eller  så har jag för breda vader   Så jag åkte hem utan skor. Sen så åkt  vi på elgiganten och köpte en  ny digitalkamera eftersom de skulle  bli svindyrt att  laga den gammla.

Sen hem och baka pepparkakor med barnen Lilla  F tröttan fort. A höll på  bra länge men på slutet  ficka  stå där själv.  Jag har garnera några stora hjärtan. Vart  inte så jättefina men jag vart nöjd iaf.


Ska snart kura ner mig i soffan.. Jag har skrivit en lång önskelista till  tomten  

Pia och Lotta skulle  komma och baka idag. Men eftersom älsklingen är sjuk så kom  dem inte...


Imorron blir de stor julstädningen här och sätta  fram tomtar...



Av mammamarre - 5 december 2010 21:34

Idag var de sist gången för jul som småbarns g§ympan var.. Det var hela 3st på gymapn idag.. Imorron  har stora och lilla gympagruppen ha julavslutning. Lucia tåg för föräldrana och fika..  Ska bli mysigt. De blir direkt till avslutingen för min del imorron och börja fixa fika och dona...


Eftergympan idag blev de direkt innebandyn å hjälpa till..  stortösen hade ju innebandyavslutning.  knattelag spela match mot askersunds kanttelag.. Alla  var så duktig. Efteråt vart de fika  så fick dem en liten julklapp...



Jag hoppas jag packa ner allt i väskan som jag behöver imorron på gympaavslutningen...


ska snart sov jag väntar  bara  på tvättmaskin ska bli klar


godnatt

Ovido - Quiz & Flashcards