Alla inlägg under maj 2011

Av mammamarre - 30 maj 2011 20:48

I fredags  förmiddag åkte jag och  barnen ner till Laxå och hälsa på mina arbetskamrater och fika de var riktigt roligt att  träffa dem. Sen så åkte vi hem  var hemma vid halv fem. Blöta  som dräknta katter. Efter älsklingen sluta jobba  så åkte  han hämta  stora kusin som skulle  sova hos oss.  Jag  fixa tacos tills  dem kom. Vi åt sen fick barn chips och ostkrokar till fredags mys till bompa.


Sen  la vi dem.  Så vart lungn kväll i soffan.


På lördag förmiddag så åkte vi först till bilteam sen till leka bus landet med  barna och busa och lekte.   Sen vart  det mc donals till lunch. Å dem vart målad  till mc donals  claowner. Sen åkte  vi till lerbäck och fika  och hade  det trevligt.


Kusin sov över en natt  till.


På söndag  så åkte vi till svärisarna för älsklingen  skulle laga bilen. Jag gjorde en tårta   till svärmor.  Själv fick jag teckningar...  så fick vi grillat...


Idag har jag bara  tagit de lungt. Barnen har varit på dagis..


ha  en bra kväll

Av mammamarre - 28 maj 2011 23:27

Idag är det 19år sen  min älskade storebror rycktes bort från oss. Jag var  bara 11år när han omkom i en bilolycka   Han lämna ett stort tom rum  efter sig.  Jag vet att han finns med mig  varje dag.  Ibland bruka jag tänka vad han  hade gjort idag om han hade funnits vid liv. Men tyvärr får jag aldrig   veta det. Du ska veta min älskade storebror  att jag älskar dig även fast du inte finns på jorden längre. Du var så älskad av alla..


Jag sänder även en tankar


till min kusins man  som oxå e en ängel


Till min älskade moster som lämna oss 2001


till min  farfar fast kanppt minns honom


till min farmor  som jag aldrig har träffa


Till min älskade mormor som  dog när jag  var liten


till min  älskade morfar  som dog 1991


till min älskade  mamma som lämnade oss 2005


till min älskade pappa  som lämnade  oss 2008


till min  mans mormor


till min mans framor


alla  är med oss varje dag och vakar över oss..


En tanke till masen.


 han gilla  tydligen den här låten när han var liten http://www.youtube.com/watch?v=jYOu5Cum7k4&feature=share


Det gjorde jag me...


love you   every body



Av mammamarre - 26 maj 2011 22:15

Idga har  jag städa på förmiddan.  Sen efter klockan 14. Så kom 2 dagis kompisar till A hit och deras mamma. Alla tjejer lekte  och hade skoj. hoppa studsmatt, gunga åkte rutchkana. Lekte inne. Så åt dem frukt.  Så ficka vi hallon och päron paj med vanilj sås. :)


Igår var jag och handla med svärmor. Jag hit en kjol och linne. Sen vart  handla mat på ica maxi. Sen hem stoppa in all mat. Hämta tjejerna på dagis. Åka till Lerbäck till envän och hennes  familj som jag inte  träffa på jättelänge. Vi hade jättetrevligt.  Sen kom Älsklingen hämta oss. Sen åkte vi upp till svärisarn å lasta av deras nya åkgräslippare. Sen hem och bygga ihopa As ny säng med rutchkana.  F  fick As gammal säng.


Vilka trevliga dagar

Av mammamarre - 24 maj 2011 21:15

Imorse gicka lämna barnen på  dagis.  Sen gicka jag hem och slappa lite framför datan. sen börja jag mata  körkorts teori. Vart ganska trött i skallen efter att ha suttit i över en timme  med  det. Så vart de liter mer slappa  innan jag gick och hämta barnen på dagis. Gick hem i stormen.  Vi tog de lungt hemma. Barnen lekte och kolla på film. Så parta dem med sin  äldsta kusin på webcamen..


Ikväll  har barnen  varit svår sövd. F är utan blöja hemma  det går jättebra. så  snart  e hon helt blöjfri på dagarna. De funkar sådär på dagis.


Imorron ska  jag väg med svärmor handal på fm. Sen på em  hoppas  jag att jag hinner till  en vän. som jag inte träffa på länge..


Ha en bra kväll

Av mammamarre - 22 maj 2011 21:58

Har  varit upp  hos  svärisarna  hela  dan kom  hem  vid  halv 6.  Har sola nästan hela dan.. e röd  i anskite och på  bröste men svider inte   sen blir jag  brun.  Så skönt.  Så  fick vi grillat  där och såndär god rabarerpaj som svärmor hade med  sig igår.  Även idag har F gått  utan blöja. hänt några olycker men hon är jätte duktig.


Nu tittar  jag på  BB jag hoppas Grukan  får stanna kvar..


Imorron e de  dagis  igen och  jag ska ams...



Hoppas  på fin väder imorron...


puss  å kram

Av mammamarre - 21 maj 2011 21:19

Tycker  det  dåligt med  kommentarer på  min blogg...  Hoppas  på  fler.


Vad har  vi gjort idag  då.  Jo jag  gick  upp med  barnen. Älsklingen fick lite sov morron.  Lilla  F gick med trosor efter  vi  tagit av morron blöjan.  För  hon kissa på toa när vi hade tagit av den. Sen plocka  jag ur diskmaskin.  Sen hände de en olyka i trosorna  för lilla F nummer  2 kom. Då fick  vi  väcka  pappa efter som jag höll på fixa i köket.  då  var  klockan halv 9. Så fick hon nya  trosor sen åt vi frukost.  Hon sparng och  kissa på toa  hela förmiddan.  Vi plocka undan, tvätta och dammsög och torka golven.


Sen åkte  vi till rönneshytta och handla lite. trimmer  tråd, gunga till F lördagsgodis, glass, och gott att ha till kaffe. Så hände de olycka i trosor  för lilla f på affären.  De var bara  betala  och åka  hem.  Älsklingen  släppte av mig å  A på handelsträdgården här i västar å  men  dem  hade inte så mycket blommer kvar men  fick tag i lite.   Han kom ner med F till handels trädgården när  han  hade bytt kläder på f då vill hon ha blöja i  stället.. men hon e på gång  bli blöj fri på dagarna. Svärmor  kom hit  hon hjälpte mig att planter blommorn i blomlådorna och krukorna.   Sen vart  de grillat  och  en knäckig rabarberpaj till efterrätt som svärmor  hade  tagit med. super god.


Sen på  kvällen  bada  barnen  titta  på bompa och åt  godis  somna  vid halv 8 och 8. 


Nu  ska jag se  film och käka godis...

Ha en bra  kvälll....

Av mammamarre - 20 maj 2011 21:33

Idag  har jag haft mysig dag med barna.  På fm slappa vi bara. Efter lunch gick vi ner till bussen för att åka till Hallsberg.  Barnen fick köpa en varsin leksak på leksak affären. Sen gick vi på apoteket för inhandla alvedon, vårtmedel och fästing medel till katterna.  Sen gick vi på lindex och kika lite. Så kom älsklingen dit. Sen gick vi till bokhandeln. barnen fick köpa en varsin bok. F köpte  en Emil i lönneberg bok  A köpte  en bok där man lär sig att  skriva alfabete och skriva ord. är från 6år men  hon älskar bokstäver och skriva.  Sen handla vi mat på ica. Sen blev det pizza. Till fredags mys vart glass.


Igår  hade vi besök  av en kompis och hennes 2 pojkar. sen vart grillkväll/ städdag på  dagis barnen fick ansikts målning. kommer  bilder nån annan dag. Efter grillkvällen. Gick på prova på afro dans.  de  var as kul men lite  svårt.


Jag kommer bli galen av att  gå hemma vänta...  hoppas  de går  fort.


Ha en bra kväll

Av mammamarre - 19 maj 2011 09:43

I tisdags eftermiddag ficka jag vet att  jag inte kunne  vara kvar på min praktikplats.  Vilket var as tråkigt. Så igår var jag hemma.  Sakanr mina jobbar kompisar så mycket och blir tokig av  att vara hemma och jag har bara varit hemma i 2 dagar. Jag har ju inget att  göra.  Kommer  få nippran.  Men chefen lova mig att  jag ska få komma  tillbaka så fort allt  har blivit bra på jobbet.. Hoppas  de går  fort.  jag saknar mina  arbetskamrater  i tisdags natt hade jag svårt att  sova på  natten...  men  det  blir bra  snart hoppas jag...


over and out

Ovido - Quiz & Flashcards