Alla inlägg under oktober 2010

Av mammamarre - 31 oktober 2010 20:58

Idag blev de kliva upp tidigt. För jag, A och S skulle åka iväg på gympakurs i katrineholm. Vi plocka en tjej i Hällabrottet. Haft en händels rik dag och fått lite nya  ideér att använda på barngymapn  både lilla och storagruppen. När vi kom hem gick till hallen  för att kolla på när stortösen träna innebandy. Sen hem och duscha  barnen och läsa saga  för dem. Sen äta mat. Sen  duscha. Nu tittar  jag på  beck.....


Trevlig  kväll

Av mammamarre - 30 oktober 2010 21:31

Igår var jag och minst tösen till tandläkaren me henne  för första  gången. Det  gick jättebra. Sen blev de lunch. Sen tog vi bussen hem igen och hämta storasyster på dagis. Efter  dagis gick vi till C, E och lilla E. Vi har inte  träffa dem på länge  var jätteroligt att  träffa dem.  Barnen lekte. Sen gick vi hem och laga mat. Det vart klyft potatis och beasås och glas vin.  Sen vart de tv och  en godis påse. Tyvärr kunne jag inte se mitt favoprgram Idol  jag fick lite  lätt panik. 4an funka inte  hos  oss.


Idag har  vi städad och så kom  storatösens kompis E hit var här hela dan. Så himmla mysigt  barnen lekt  jättebra. Stortösen vart lite lessen  när hon skulle åka hem för hon ville leka mer.  Sen vart halloween kväll med partylite. jätteskoj... Sen hem åt tacos drack ett glas vin.  Sen så kolla jag på dansbandkampen.  Nu ska  jag snart  sova. Ska på gympa kurs i katrineholm imorron bitti. A och s  ska me  och sen  en tjej  från Hällabrottet..


 Ha en trevlig kväll

Av mammamarre - 23 oktober 2010 21:52

Idag har vi haft ett  litet  kalas för vår lilla 2åring.  Baka 2 sorters kakor imorse.

Mannen städad.  Det var svärmor som kom, min mans morfar och min mans bror och hans barn för hans fru jobba. Sen skulle de komma  en till. Men  den personen fick förhinder.


Jag har en  hel pippi tårta kvar för 20pers men tur att  de går att  frysa ner. Hon fick lego och lillagubben och Herr Nilsson figurer.  Sen När  linus bror  barn hade åkte hem  var lilla prinssesa  jättetrött   vi  fundera  vad vi  skulle äta de blev hämt mat. Men hon hann somna  för kvällen  innan  vi  hade hämta maten somnade i pappas  säng.


Nu ska vi  se film

Av mammamarre - 22 oktober 2010 22:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av mammamarre - 21 oktober 2010 19:30

Idag på eftermiddan hade jag min första körlektion på körskolan i Hallsberg.  Min lärare  sa att  jag  skulle  öva lite mer hemma  innan jag tog en till lektion.  För ju  mer  jag över hemma  dessto  billigare  för mig slipperm jag ta  så  mycket lektioner.  Jag fick allafall  teoriboken och webtester.


Idag har jag varit hemma från jobbe. Mådde  så ill natt och imorse. Men jag kunna äta på eftermidan. Nu på kvällen  så har jag ätit pannkaka. Imorron ska jag  jobba.



Imorron  fyller  våran lilla  tös 2år .


Ha de  bra

Av mammamarre - 17 oktober 2010 19:45

Igår  var jag och mina arbetskamrater ute på galje.. Vi träffas hem hos en annan arbetskamrat i kumla. Där  vi drack lite glögg och åt pepparkakor med ädelost. Så blev de lite chips och sånt. Även  vin och cider. Så spela vi ett  sällskaps spel jag hade med mig.  Vid  19:45 åkt  vi in till Örebro för jag hade  boka  bord åt oss  på en resturang vi åt gott  och  drack gott. Vi gick på Harrys efteråt. där  några  av oss  dansa.. Vid halv1  begav vi oss hemåt...  Kul  hade  vi iaf. Var  iväg köpte vinter skor till familjen. Jag hitta  inga så de blev nya  stövlar.... Som jag hade på  kvällen  sen


Ida har jag mått ganska bra  lite trött bara. När jag vakan imorse  första gången hade jag hudvärk  tog  två alvedon  somna om..  Har haft  barngympa idag. Men idag var  jag  själv för  att A jobba...   Sen blev de mc donals till middag  och så köpte jag hem lite chips och dip till ikväll...  Ska snart se  ensam mamma  söker..  sen kanske  nån film om jag orkar...


I fredags  så plock  svärfar och svärmor upp mig och  barnen på dagis. Vi åkte hem  till  oss. Invänta på att  älsklingen  skulle  komma hem  så vi kunne äta  tacos.  Till  efterrätt hade  vi budapest stubbe.  sen på kvällen  vart  de idol...


Nu ska  jag  se  tv

Av mammamarre - 11 oktober 2010 21:14

I Fredags  så tog vi de bara lungt  här hemma. De  vart att kolla på idol. Slappa framför tven.


På lördag så jobba älsklingen i någar timmar.  Sen kom  svärisrna  förbi och fika.  Sen  så börja älsklingen  flytta  in våra möbler i vårat ny tapedserad rum. Så Nu  har vi sovrummet  där  ungarn hade lekrum. Och Dem har  fått  vårat gammal sov rum så nu har dem  stor lek yta  och sover  i samma  rum som dem leker.  Vi ska  bara måla  deras  rum i en annan  färg.  Sen  så  åkte  jag  och storatösen till A  och  jag  och A planer  barngympan inför  söndan.   Sen hem  fixa mat.  Sen Så  vart de slappa  framför  tven  när  ungarna  hade somna. Kolla på dansfeber  efter  de  en film. Men  jag  somna  i soffan  som vanligt.


På  söndag så  städa vi sen åkte  vi till  svärisarn och älsklingen hjälpte dem   med  deras  nya  dvd.  Så fick vi mat köttfärslimpa med potatis å sås  och smörstekat morötter och  kantareller. Till   efterrätt Äppelpaj.  Sen  så   stanna F kvar hos  farmor och farfar.  Medans  jag  och A  hade  barngympa och medans  älsklingen  och storatösen  var på knatteinnebandy.


Idag har jag  jobba  alla  andra  har varit hemma  lillatösen e  så  snorig  och älsklingen  har feber och ont i  halsen. Dem ska  vara  hemma imorron  me.


Gonatt på  er

Av mammamarre - 3 oktober 2010 20:45

Idag  har  de  städas och flytta leksakerna till vårat nuvarnde sovrum.  Sen var jag och  barnen till A med  familj för  vi skulle planera gympan till lillagruppen. Sen gick vi ner  till  gympan tillsammans. Efter gympan åkte vi hem och jag förbrede  maten  sen över  till  hallen  så A  fick prova på innebandy. vilket hon vill  forsätta med. Sen  stanna  jag kvar och  styrke  träna.  sen hem åt mat.  Nu  sitter  jag tittar på ensam mamma söker.  Ska  blir de  duschen  och sova. Älskling börja tapetser lekrummet  som ska bli  vårat sovrum.


Ha de  bra

Ovido - Quiz & Flashcards