Alla inlägg under november 2010

Av mammamarre - 29 november 2010 21:03

I Fredags  fyllde min Älskling 30 år.  Han  var ledig hela dan. Så han och barnen  var hemma  och  städa.  Efter jag  sluta jobba åkte  vi handla lite inför kvällen och lördag.  Så åkte  vi köpte skor. Så köpte jag 2  tröjor. Å stora  tösen fick välja en present till pappa..   Sen hem. Då  kom  farmor och hämta  barnen  som skulle sova hos farmor  och farfar över natten.  Så börja  fixa  dona här hemma lga  ordning tacos  gjord mig iordning.  Vid 19 tiden kom de några killkompisar till  min man  och hans bror. Jag var enda tjejen  den kväll  fast  jag  hade skoj ändå.  Vi åt mat och tårta. Sen  satt  vi snacka en massa  skit fram till halv 2.


På lördagen vakna vid 11:30  vilket e rekord  för oss. Då var  de bara upp och äta  frukost. börja  städa av lite. Göra paj degar.   Åka till hallsberg och handla de som  fattas. Hemm gör  färdigt alla pajer. Duka och så  Sen vid 19 kom alla  gäster  vid  åt paj  satt prata och hade  de trevligt och sen  vart de kaffe och tårta  vi 9  halv 10 tiden åkte alla hem.

Han  fick  jättefina  presenter. Han fick penagr, present kort, öl glas och pyjams. från släkten. Så nu ska han köpa en elgitarr..  Av  kompisarna fick han en låda öl och wisky...


Så har pannan krångla i helgen  så de har  varit kallt

Av mammamarre - 18 november 2010 22:40

Ikväll så  har  jag haft innebandyträning. De är  så kul. Men idag var  vi inte  så många. vilket var synd.  Det  vart 2  staffeter. Börja känna  av att gjorde ont i låret i första staffeten.  Jag tänkte  äsch  de går över  jag körde  staffeterna. Sen  vart match  lindade låret  spela. Men lindan trilla av  jag spela uta rätt som de var gjorde  det svinont i låret.  Jag   fick avbryta speland.  Fick sitta  titta på dem sista  20min när  dem andra  spela   Jag  har fortafarnde ont. Men hoppas  att  de bort imorron.. Annars  får jag halta på jobbe  imorron.  Snart  dags att  sova. ska upp halv6 imorron *gäsp*


Hoppas  ni får  en bra  dag  imorron

Av mammamarre - 16 november 2010 21:46

Man blir trött  av att gå upp halv 6 på morron. Som jag och min man  gör. Barnen   får  sova ända till klockan 6. Imorron  få vi sovmorrob till halv6  eftersom  vi  inte  behöver  vara på dagis förrän 10 över 7  eftersom jag ska på vc på morron och ta allergi tester. Sen ska  jag åka  jobba. Jag jobbar em imorron. Kommer  hem   vid halv 8 på  kvällen...


Igår  hade jag barngympa.  Idag har svärmor  varit på  besök...


Snart  kommer mannen  hem  efter ha träna  innebandy. jag ska  sova e  snart  e  så trött...


Ha de  bra

Av mammamarre - 14 november 2010 22:11

Idag är det farsdag. Idag gicka jag upp med minstigen 7:48 hon sov länge när de var mammas tur att kliva upp. Vi gick upp. Å jag baka bröd socnes. Vid 9 kom äldsta dottern upp. Då var jag mitt i baket.  Barnen hjälpte till. Sen  rita dem teckningar. Kvart  i 10 kom  älsklingen upp till ett  dukat frukost bord.  Sen gick vi genom  vår  gammla cd skiver en hel låda. Sen kom kusinerna  ner och hälsa på. Dem  var här nästan hela dan. Jag hade barn gympa. Men lilltösen fick vara  hemma med dem andra för fortfarnde  små förkyld. Sen när jag kom hem. så gick älsklingen, vår stora tösen och stora kusin och träna innebandy. små kusiner och farbror var kvar med oss.  Efter innebandyn åkte kusinerna  hem.


Jag laga  stek och svärfar kom åt farsdags middag tillsammans med oss och fick tårta till efterätt.


Nu tittar jag på beck.

Av mammamarre - 11 november 2010 21:25

Tisdags kom de snö här i söder.Det kom en dc snö på tisdag.... Jag gillar snö. Roligt för barnen. Hoppas  inte snön smälter bort.  Ikväll  har jag spela innebandy. Det  är  så kul  med  innebandy..   Igår  var jag till astmasköterskan på kontroll av astman.  Så jag jobba kväll igår var hemma  vid  tjugo över sju.    Jag ska snart hoppa in i duschen sen sova..  jag e så  trött..


Imorse försov  vi vakna tjugo i 7 då var det bråttom till  dagis och bussen i tomta


får inte  försova  oss...

natti

Av mammamarre - 7 november 2010 20:42

Igår var vi upp till  svärisarna  en  sväng.  Och jag var ute och övningkörde en stund. gick ganska bra. Var till Linus morfar  och kolla  vad  vi hade  i källaren. Samla ihop  en del till loppisen  den 20 nov.  Sen  så tog vi hem kartongen med cd skivor.  Sen när vi kom åt vi kantarelldoftande fläskfilepanna och klyftpotatis.. Supergott. Sen satt  hela  familjen  vid tven och åt chokladpudding me grädde.  Det  var jättemysigt. Sen somna barnen..  Det  vart de dansbands kampen. Sen jättedålig film.


Idag så har jag och  Storatösen  var lekt hos hennes kompis  och deras  mamma e min vän... Sen vart hem laga mat  och sen innebandy  för  storatösen. Efter den sola jag solarium.  Nu sover barnen. Jag tittar på ensam mamma söker snart beck sen sängen.


Imorron jobba. Älsklingen  får vara hemma  med lillatösen hon e så snorig och hostig.


ha en bra kväll  från en frusen mig

Av mammamarre - 4 november 2010 21:52

Var är våran lilla söta kissen Mysan?  Har  inte sett henne  sen  i lördags. Har  varit ute locka på  henne  och kolla i dikena ifall  hon blivt på körd. Hon syns inte  till. Hon som alltid kommer hem. Hon brukar lika hos  storatjejen på hennes kudde. Hon vet inte att hon är borta än. Hon kommer   bli så lessen. Fundera på en  räv lr nåt  har tagit henne :( de andra katten på1år 2månader  som bara försvinner.  Jag har  hoppet  upp än att hon kommer hem  nån dag.

 

Det svider i hjärtat att  hon e  borta..

Av mammamarre - 1 november 2010 19:39

Idag  firar  jag min älskling 6år. Det  har gått  6 långa år sen vi blev tillsammans och träffas  för första gången :)  Det har varit 6  helt underbara år med  honom.  Jag  är  så lycklig. Jag kunne inte ha fått  det bättre. Han är så snäll och omtänksam och  romantisk.  Å på dem här  6år  har vi hunnit förlova oss , gift oss  fått 2 söta prinssesor.

 

Jag  sitter  väntar på min älskling som är köper  kinamat  och handlar chokladpudding  så ska vi ha en mysig kväll  här  hemma. Jag ska  tända lite ljus och duka ording  här  i tv rummet. blir nog ett  glas vin till maten..

 

Ha en underbar kväll alla

Ovido - Quiz & Flashcards