Alla inlägg under april 2010

Av mammamarre - 23 april 2010 16:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av mammamarre - 23 april 2010 16:27

Ikväll blir  det årets först grillning. Har bjudet  ner svärisana på grillat ikväll. ska  bli så gott  med  grillat  kött och  potatis sallad.  Kanske lite  vin  till  det   Så jag väntar på att Älsklingen ska  komma hem  från  affären så jag kan lägga  köttet  i marinad. 


Vad har  jag gjort mer idag  då. Vi  har varit ledig från dagis  idag. Eftersom dem  var så länge  på dagis igår  för vi  var  på begravning.  Det  var  riktigt jobbigt att  se alla lessna människor. Jag var också lessen men  fick inte  ur mig några tårar. känns  som de är vana  med att går  på begravning med  2 års mellan rum.


 Så idag har jag barnen bara tagit de lungt. Garnnen  var här  darck kaffe på morron. Sen  har jag plocka lite  och dammsugit av här  hemma.


Imorron ska  jag ha ljusparty.


Ha  en trevlig  kväll

Av mammamarre - 22 april 2010 11:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av mammamarre - 21 april 2010 18:23

Idag  har de  snöa till och  från  hela  dan.  Vilket  är  skittråkigt vill ha  sol och värme nu.  Idag tog vi ledigt från dagis. Eftersom jag trodde  inte våran vagn var hemma. För  Älsklingen skulle  ta den med den lämna in den  till barnvangs affären i kumla. För  hjulet trilla dän jämt  när jag  går  till och från dagis. Men  han  hade glömmt vagnen  hemma.  Katt  och  hennes son kom förbi på  fömiddan  och drack kaffe vi snacka lite goja.  Barnen leket  dem bråkade om bilen och trakton  vilka ungar    Sen har  jag tvätta och  sen blev det slappa.  Ska till en garnne  senar ikväll.  Imorron är de begravning. känns lite jobbigt  och nervöst.  Men de blir  säkert bra... Barnen börja senar på dagis imorron.


ha en bra  kväll

Av mammamarre - 20 april 2010 20:53

Idag  har ju varit till astmaskörterskan  eftersom  jag fick problem med min astma för nån vecka  sen.   Jag  har ju inte varit på astmakoll på 4år. Och inte ätit medecin på  4år. När jag kom till  vc  så fick jag  komma  in en kvart  efter min bokade  tid. För  dem glömmde  tiden.  Tur  att  jag inte  hade  brottåm. Jag kolla  min lungkapciet. Först utan medcin  och sen fick jag  3  doser bricanyl.  Så  fick jag testa  min lungkapcitet  efter 15min. Så bestämmde  vi att jag ska  göra  ett  nytt allergitest. Ett  pricktest och så ska jag  tilbaka  till astmasköterskan om ½år.  Nu  får det  var  färdig  sprungit hos vc.  Nu  har  varit  där 3 gånger på 3 veckor... 

När jag  kom tillbaka hem  så hämta jag barnen.  Sen  gick  vi  till  k och M  och drack kaffe.  Min storatös   var kvar där medans jag, älsklingen och lilla tösen åkte  handla  hem  mat.   Nu ska  jag  kolla  lite  på tv och  kolla  genom mina betyg.  För  jag ska  skicka  in  dem  till universtiet. Jag  har ju  skicka  in en ansökan vi  nätet.  Inte  för  att  jag tror  att  jag  kommer  in men kan ju iaf  försöka..


 natti  natti

Av mammamarre - 20 april 2010 07:57

Sitter och väntar på att klockan ska bli  så mycket att  jag kan ta ungarna  och gå till  dagis.  Vi börjar  senar på dagis  idag. Eftersom jag ska på astamkoll  till astmasköterskan idag.  Ska  var  där  11a. Jag  hoppas  att det går  fort.   Jag vill hem  fort.   Jag äter  ju pencelin  under  tiden jag äter  den får  jag inte  var ute  så mycket i solen. Blir lite jobbigt  när  barnen  vill  vara ute  och leka...


Nä  nu ska  jag  dricka  upp  mitt kaffe  sen borta  min  tänder


Ha  en  trvlig  dag

Av mammamarre - 19 april 2010 21:45

Vi har  ju haft gympa idag.  När  vi skulle åka ner  till gympan hitta  jag inte  nyckelen till gympaslaen. Jag  fick lite lätt  panik. Jag la den på ett  bra ställer igår när  vi städa.  Bara  för att jag skulle  veta  var  den  va. Men senila jag kommer inte ihåg  var jag hade lagt den. Jag  fick ringa i panik till hon som har gympa  efter oss.  Så hon fick komma låsa  upp nåt oss. Så klantigt.  Sen när jag kom  dit  så fick jag för mig att  jag hade  glömmt lapparna  som jag skulle dela ut på  slutet.  För jag  hitta dem inte. Men  sen under gympalektion hitta  jag dem..

Gu  vilken förvirrad  eftermiddag. Hoppas  det går bättre nästa  vecka..


Nu ska  här  sovas. jag är så slut..

Natti Natti

Av mammamarre - 19 april 2010 18:48

Fick  ju  ett tråkigt  besked igår.  Jag  går  tänker på min älskade  släkt hela  tiden.  Jag lider med dem.  Jag känner mej lite ner och trött idag.  Jag vet att  denna   person har  det bättre i himmlen. Slipper iaf lida nu. Men personen var inte  så gammal utan 54år. Det  ingen  ålder idag  tycker jag.   Det känns  lite  tungt.  Så var  de ju min mans  farmor   som gick  bort den  7.  Lite mycket.  blir   begravning i veckan.  Jag tycker  de jobbigt.   Jag hoppas  det vänder nu  att  det  händer något  roligt  och bra  snart....



over and out

Ovido - Quiz & Flashcards