Alla inlägg den 10 april 2010

Av mammamarre - 10 april 2010 18:45

Idag har  det  varit grått och trist  och kyligt ute.  Vart  tog solen vägen  som skulle komma i helgen?  Hoppas på  fin väder imorron så vi kan vara ute.  Alicia och pappa  har varit ute och fixa hennes  cykel  däck. Var  upp till macken  och pumpa det.  Sen så  var dem ute och  cykla en  sväng efter  vi hade ätit lunch och medans Freja sov middag.  Jag la mig i sängen och läste min bok, jag  somna nästan. Sen kom Alicia  in då låg vi kolla  på pettson och Findus  en stund.


Sen baka vi muffins med tobleronar bitar i smeten.. Jättegoda vart  dem :) Jag hade  3  som slogs  om  att slicka  skålen, 2 barn och en man   


Så gjorde manen middag ungstekt fläskfilé, klyftpotatis med  bea sås  så  gott vilken man man har   Svärfar kom oxå hit åt.  Efter maten tog vi kaffe och muffins och damsugare  som Svärfar hade köpt med sig. 

Efter fika  åkte  svärfar hem  och Freja gjorde sig klar för  sängen. Nu sover hon. Alicia sitter  och tittar på  disnye channel. Har precis borsta tänderna efter ha ätit  lördags godis. Hon ska  oxå snart  sova.   Sen blir de  sitta framför  dumburken.  Kanske se nån film..


Ha en bra kväll  alla

Ovido - Quiz & Flashcards