Alla inlägg den 24 april 2011

Av mammamarre - 24 april 2011 20:35

I torsdags  efter jobb gick jag och klippte av mig håret gjorde slingor. Vart skitnöjd. Fick även  naglarna målade    Älsklingen kom ner till Laxå och hämta mig.. Sen hemm och äta  mat.. sen mys i soffan. 


På  fredag  fick jag sovmorron.  Sen vart det frukost efter  det plocka undan lite.  Sen fick vi besök av Älsklingens bror och barn.  Sen  på em åkte vi upp till svärisarn för  att grilla  och sova  kvar.  Hade  en trevlig fredag kväll med lite vin  och kort spel...


På lördagen klev jag och barnen upp 6:15 gäsp.  La oss  titta på film.  vid  starx för halv 8 väckte vi pappa. För  vi var hungriga och vill äta  frukost.  Sen  så slappa  vi lite. Sen klädde barnen ut  sig  till påskkärringar de vart så söta.  Så åkte  vi in till ica i Askersund  där barnen  fick var sitt påskägg av påskkärringen på ica. Sen hem och  ge  katterna  mat sen upp till svärisarna igen. Så var  vi  ute i fina vädret. Sen gjorde jag en påsk tårta.  Sen var  vi ute ännu mer.  Sen vart de påsk mat med nubbe. Sen efter maten fick tjejern gå skattjakt dem hitta äggen som  påskharen  hade lämna   Sen vart de kaffe... 


Sen på lvällen var de madgarska 2 eller hur de stavas. alla utom framor och A soman till  filmen. Sen när barnen  hade somna så vart de kort spel.. Svärmor gick och la  sig..  Vi andra forsatte  spela kort till halv 1.


Idag  ficka jag sovmorron till halv 8 älsklingen tog  barnen i morse.  Vi åt frukost kläde på oss.  packa ihop våra grejor. gick ut. Var ute  ett  tag. drack kaffe ute åkte hem vill  halv 11 lr 11.  Hemm packa upp.   A gjorde garttis kort. åt korv med bröd bytte om åkte  till kumla på kalas. Hem laga mat, bada barn.  Sen somna barnen i soffan  dem  var upp för 6 i morse...


 nu blir de big brother

Ovido - Quiz & Flashcards