Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av mammamarre - 6 augusti 2014 22:14

idag har det varit tråkväder. Nä vi vakna  regna det.  Vi åt  frukost. Tjejerna lekt lite på Fs rum. Sen pyssla  vi i deras pyssel böcker. F med  bokstäver, skrivning och läsning i sin. A  först sin mattepyssel bok.  Sen en som  det lite allt möjligt. Idag var det klockan 10 i och 10 över  och 5 i och 5över. Bra träning.    Sen kom  Farmor på besök och tog en snabb fika med oss.  Sen vart det laga mat  och sen ut och kartta äpplen som fallit till marken. Tog rätt på dem fina som ramlat  på marken. Sen var  det in och lillplutt kvälls gröt. Skicka tjejerna  i duschen. Dammsuga  av köket och hallen. Sen stoppa lillplutten i säng med  en flaska och sen  läste vi god natt saga  för en varsin tös.  Sen har skalat äpplen jag  tog rätt på skar dem i bitar och frös in  dem. Sen rensade jag krusbären och frös in  dem. Nu hamnade  jag här  snart dags att sova  jag måste oxå börja lära mig gå upp vid 7. För snart är det dags att börja  gå upp  gå i väg med tjejerna till skolan. Jag har ju vänt på dygnet. Lillplutt sover länge på morron med. Har försökt vända på dygnet på tjejerna denna vecka. F har  svårt att sova.  idag kom dem i säng tidig iaf.  Men hon somna inte förrän närmare  21 30. 


Ska bli skärpning nu ska försöka komma upp imorron.


god natt

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards