Alla inlägg den 28 november 2012

Av mammamarre - 28 november 2012 08:13

Nu har vintern kommit hit till oss   hoppas  den  är  här  för att stanna ett tag nu. Barnen var lyckliga över snön.  Imorse  när vi vänta på skoltaxin lekte dem i snön... underbart med  snö...  så på em går vi nog ut lite å leker.

  bakar nog  lussebullar... kanske  ska försöka  ta mig till  affären en sväng idag me...


 Nu ska jag nog sätta mig  i soffan en stund

Av mammamarre - 28 november 2012 08:06

F var feberfir hela dan igår. Skönt tänkte jag. Kan vi snart gå ut å träffa lite folk. Men sen mitt på dan fick  röda prickar lite här och var. Shit tänkte jag vad e nu detta?  Ringde 1177. Dem sa att dem  kan  få så efter haft  feber att de  kan vara virus. Att det  dröjer 3- 4 dagar innan dem försvinner. Jippe tänkte jag instängd ännu mer.  Efter ett tag när jag pratat med 1177  kom de  fler...  svärmor kom ner å kolla på prickarn. Hon tycket det såg ut som värm utslag. Så jag tog av  ungen alla kälder för att hon inte skulle bli för  varm.  Sen när farmor  hade åkt kom de fler. suck tänket jag...  Sen när  jag hade läst godnatt saga för dem och suttit vid datan en stund. så titta  jag på lilla F  då var hela kroppen full me såna prickar till och med  kinderna. Ringde svärmor.. Så trodde  hon att F fått en allergisk rekation av nåt.  Dem  finns kavr fortfarnde dem  där prickar men  inte lika ilsket rött... Jag blir lite nojig  när  jag    inte vet  vad det är.


Så min jäkla hosta sovit ganska bra i natt trots hostan. Näsan e som en vattenkran på mig...


ha en  bra dag

Ovido - Quiz & Flashcards