Alla inlägg den 16 mars 2014

Av mammamarre - 16 mars 2014 17:22

Nu  har helgen gått mot sitt slut.  Fredag var det ridskola för stora tösen. När hon och pappan kom hem. så Åt vi hamburgare  med bröd.  En av kusinen  ville komma och sova över.  Så då blev  det så.  Sen Vart det Lest dance och banansplit.   Minsta tösen däcka i soffan som vanligt    Efter lets dance så gick barnen och la sig  dem somna på 2 röda. Jag  och Älsklingen kolla på filmen Mig äger ingen med Mikael Persbrandt.  Den var rätt okej..  


Lördag  då kom farbror och 2 andra kusiner  och lekte en stund.  Sen åkte alla kusiner hem. Vart det matlaging. Då vart  det Biff med smabala grädde  och pasta.   Farmor och farfar kom och fika med oss.  Sen Gick  jag och tjejerna och titta  på  Inne bandy match  i hallen. Då Åsbros Herrar spela.  Efter matchen  så vart det hem och titta på  galadiatorena.  Den lilla slockan åter i soffan.    


Idag har vi städa färdigt och lilla tösen har haft en kompis här.  Det har gjots läxa med stora tösen.  Nu e dem på ridskola med lilla tösen.  Sen  är helgen slut.


Jag avslutar min helg med.  Framen ikväll..


 Ha en trevlig kväll

Av mammamarre - 16 mars 2014 17:09

Nu går jag in i vecka 39.  Det är 13 dagar kvar till bf. Jag känner mig tung och klumpig. Sover dåligt om nätterna.  Mina fötter ser ut som fotbollar nu  dem sista veckorna. Får  knappt på  mig foppa tofflorna   Men vad gör väl det.  Snart är ju  våran skatt här.  Imorron ska  jag till bm  förhoppningsvis sista gången. Om jag inte går över tiden. Som jag gjorde med andra  tösen.  

 

Jag börja  bli nervös  inför förlossningen.  För det 7år sen  jag fick min äldsta. Allt gick  bra då.  Det är 5½ år sen jag fick min andra tös. Men då blev det  akut snitt eftersom dem hade sett fel på mina bäckenbotts mått och tösen låg med rumpan neråt. Först  skulle  jag klara av föddet henne normalt.. Men När jag kom in till förlossningen så hade  dem sett fel insåg att jag inte skulle  klara det.  Så det blev snitt. Men det gick ju bra.  Men man  har ondare  efter ett snitt än efter en vanlig förlossning  tycker jag.

 

Men jag trots att allt gått bra  på båda mina så är jag nervös att  jag inte  ska hinna få den smärtlindring  jag vill ha.  Det  kan  ju verkligen sätta igång när som helst nu   Nu väskan nästan helt packad om vi skulle  behöva åka in.  Nu e det bara   att vänta tills nåt  händer så man få åka in

 

Ha en trevlig kväll

Ovido - Quiz & Flashcards