Alla inlägg den 3 december 2013

Av mammamarre - 3 december 2013 18:21

Efter jullovet. ska  det bli nya  tider för 15 timmars barnen på  dagis. Det är väl bara att gilla läget...  Det är pga  av att inte  ska  bli så stora barngrupper vid maten och  vilan.   Jag kommer säkert få frågan från min dotter varför hon inte  få gå till skolan  och äta som  5åringarna  har gjort hela  hösten.  5åringarna  är i ett  eget hus  hela  dagarna..

Där ska  det inte skolas in  så  många mer..  bara på dem minder är det många små som ska in.... Som sagt bara gilla läget..  Men jag  kommer nog inte  springa lämna min dotter varje dag.  Får ju  ont när jag  går  fram tillbaka  för mycket... Läre ju  inte bli lättare med  tiden  heller. tur att det är bara nästa termin kvar sen börjar  hon förskoleklass.

Annars är jag rätt nöjd med  dagis  och  personalen.



Nu  har jag gått in vecka 24. tiden  rusar  i väg. 

Av mammamarre - 3 december 2013 18:16

I söndags var det första andevent. Den  dagen var det fullt upp vi städa färdigt hemma  och gjorde klart smörgåstårtan.  Så åkte vi upp till svärisarna för att fira min älskling och hans mamma.  Där det först vart glögg och pepparkakor.  Sen Smörgåstårta.  Sen vart det kaffe  med bullar, mazriner , hallongrottor, tårta  allt  hemma gjort plus  en köpt saffrans tårta.  var så gott.  


Sen vart det  ridskola  direkt efter för  lilla tösen. Såklart   så  ska det var sverigest  blåsigas dag  när jag följer med till ridskolan...  typiskt.


 Sen  var det hem ta ett varmt  bad med barnen. Sen vart det julkalender med  barnen..



En topp en söndag alltså.

Ovido - Quiz & Flashcards