Alla inlägg under februari 2011

Av mammamarre - 9 februari 2011 20:44

Idag har jag  varit  hos  sjukgymnasten.  Jag  har  haft så  ont  i  ryggen 1½ vecka.  Jag  fick värme och massage. Sen knäckte  hon till  ryggen.. Ryggen  känns  mycket  bättre.  Jag  hoppas  jag  inte lika ont imorron bitti  som jag har  haft  varje morron  jag  har  vakna.  Jag  har  fått  lite övningar  till  ryggen...  Jag  ska  tillbaka om 2 veckor.


Nu  sitter  jag  och  tittar  på Mästerkockarna.. sen  ska  jag sova... Är så trött


Ha en  bra  kväll

Av mammamarre - 6 februari 2011 20:55

Idag  har det  fullt hus  här. Först kom  H och hennes  3 ungar och sen så kom  barnens kusiner  så det har varit 8 stycken  barn här sammtidigt  var ganska mysigt  och de gick  jättebra dem lekte så bra allihopa.  Sen så blev de innebandy för stortjejerna.  Jag gick dit kolla på innebandy med  dem små. Efter  det gick hem och gjorde pannkakor.  Sen kom kusinernas morfar och hämta  dem.   Nu har jag sett solsidan och på minuten..  Ska  snart  se film sen   sova...


Ska jobba imorron  sen barn gympa  direkt efter jobbe


trevlig  kväll

Av mammamarre - 5 februari 2011 22:12

Har haft en mysig dag me familjen.  Har varit på badhuset i flera timmar. Sen hade vi trötta  barn.  Sen laga  jag god mat. Sen fick barnen lördags godis  och glass, maränger, grädde och choklad sås.  Sen  så vart de  borsta  tänderna och somna som stockar i soffan..  Har  kolla  på  Melodifestivalen del 1 och nu kollar jag på film på 4an..


 ha en  bra kvaäll

Av mammamarre - 5 februari 2011 21:58

Det skulle  jag skriva om igår.. Men skriver om mitt sista ögonblick idag..

Tänkte skriva om när jag  fick min minsta tös. i oktober 08.  Vaknar  vid 4a på morron  de molar i ryggen.  Väcker  Älsklingen. Ringer in. Var tuvungen att åka in på en gång eftersom hon låg  fel vänd.  Älsklingen ringde sin bror. Som fick komma hämta  stora tösen.   Han kom  ner vid hlav 6.  då vi åkte  vi in till Usö.  Jag var öppen 2 cm.  Jag skulle föda vanligt. Jag åt  frukost men spydde upp den lika fort. Togen en dusch. Men när jag presics hoppa in i duschen. Så kom BM in och sa att läkaren vill prata med oss.  Dem hade sett fel på mitt bäckenmått på 1cm. Så jag skulle inte klara av att  föda vanligt. så de skulle bli akut sintt...  Jag vill inte  de men var så illa tvungen. Så vid 12  åkte vi på op.  Vad mycket folk de var  i de rumme. läkar studeneter och läkare, Bm och narkosläkare.  Men läkar studenten  fick gå ut.  Innan dem  fick in ryggmärsbedövningen och mär dem hade fått in den fick  jag lokalbedövning på  magen. Sen börja dem skära upp mig och sen komm lilla prinsessan ut. Så underbart.


Men förlossningen  var de värsta jag varit med om jag  vill aldrig någonsin göra ett snitt igen.  Hade så ont i sår  så länge...


Men fick iaf en undebar flicka iaf... det var ju toppen

Av mammamarre - 3 februari 2011 22:02

Mina  ambitoner  är  att  leva lycklig och  att familjen få vara frisk . en annan är att  ta körkortet.


tack och hej.. jag e  trött

Av mammamarre - 3 februari 2011 21:56

Igår skulle jag skivit om vad  jag saknar...  oj det är  en del...  Jag saknar min mamma, pappa och bror  som  är i himmelen.  Sen sakna jag släkt  och vänner  som bor långt här ifrån.


det är

Syster

Zara

Robin

bror

Emma

Anna

Sebastian

Mia

Alisa

fosterfamiljen

Bästa vännen och hennes  familj


Sen  sakanr  jag  körkort

Av mammamarre - 1 februari 2011 21:45

Dag 27 ska  skriva om min favoritplats som jag haft  sen jag var liten var  vår  sommar stuga  den låg  vid  sjön. Men den finns inte kvar  för  vi sålde den för ett tag sen. För vi  syskon  kunne inte dela på  den och jag  hade inte  råd att  köpa  ut  dem..


  Min favorit plast nu är min födelssatd Hudiksvall. Speciellt på sommaren  då  det  är så  fint  där. Jag  blir  så glad  när jag kommer  hem  dit  fast  jag  inte hem  till Hudik så ofta...

Ovido - Quiz & Flashcards