Alla inlägg under september 2010

Av mammamarre - 10 september 2010 12:03

Igår var  säsongens  första innebandyträning.  De  var  roligt att  börja  och träna igen.  Fast  jag kanske  var lite  ringrostig. Men  vad   gör de.  Roligt  var de iaf. Har längta  efter innebandyn  hela  sommaren.  Men  nu är  det  igång  igen  vilket  är  roligt  tycker jag. Träffa alla brudar igen  


På  dan tvätta  jag  och plocka  som en  gnu...  Så  var svärmor här  2 gånger  först  hit med   blöjor  för  jag hade inga  kvar  sen kom  hon fika  efter hon hade varit hos   tandläkarn. Hon  hade  med sig  nyponsoppa  till  A  för   hon älskar de.


Av mammamarre - 8 september 2010 21:09

Igår mellan 20 och 21 vakanr mammas  stor  älskling och gallskrek  och sa att hon hade  ont i öra. Så hon fick alvedon.   Vid 21-30 gick vi och la oss. Men  tösen kunne  inte slappna av och sova  för de gjord ont i örat.  Hon och pappa gick upp och satte  sig soffan och kolla på film. Jag tror båda soman  där en stund. Men  starx  för middnatt  vakanr jag av att  nån sitter  gråter. Då  har hon vakna av värken. Då  fick hon alvedon.  Efter 2 min kunnde  hon somn  för hon var så tött.


Imorse när  vakna  så  hade  hon inte lika ont men  vi  bestämmde  att Älsklingen  skulle  vara hemma  med  barnen. Så ringde han  till vc och  fick en tid  hos läkaren kvart i 4.  När dem kom in  så kolla läkaren i örat  de var svullet och rött  var nära  att värka hål  så hade hon sprickor i det. Så nu har  vi fått  pencelin som hon ska  ta  3 gånger om dan i 7 dagar..   Så nu får  vi vara hemma i 7 dagar  eftersom man inte  dagis personalen  får ge medecin..


Imorron e jag hemma  med  barnen.


Våran lilla tös  har fått  försig att  hon inte ska  sova  på kvällarn.. Hon klättra ur  sängen.  vi stoppar  tillbaka  henne  hon klättar  ur..  Vet inte  vad  vi ska  göra.  Nu får man  sitta me  henne i knä tills  hon somnar men  hon kämpar emot. tills inte orkar kämpa emot då somanar hon.

Av mammamarre - 6 september 2010 21:21

Igår  börja  barngympan  för lillagruppen. Jag och F åkte  dit.  Jag åkte  dit till 14 mötte upp A som ska hjälpa mig med gympan.  Vi kolla  genom gympaskåpen lite.  Lilla  f  fick äntligen  börja på  gympan.  Hon var med några gånger förra året dem  gånger  jag  inte hade  barnvakt.  A  fick vara hemma  igrå  vilket honvar jättelessen över  eftersom hon har längta  eftergympan hela sommaren. Men hon var  snorig hostig.


Idag börja  jag med  storagruppen. Jag och s  ska hjälpas åt..  Det var riktigt  roligt med  stora gruppen. Även  fast jag  ny på den  fronten men jag lär mig  väl  med  tiden.


Nu  ska jag hoppa in i  duschen  sen lägga  mig och läsa.


Ha en bra kväll

Av mammamarre - 4 september 2010 17:16

Usch vilken  tråkig lördag.  L åkte iväg 9 imorse och har  inte kommit hem änn. Han har hjälpt  sin farbror och flytta.  Men  han sa att han  inte  skulle  bli borta  så länge. Men  de  blev han.  För  han har  inte kommit hem än.. Men är  på väg hem.  Jag  har suttit fast  hemma  eftersom jag inte tar mig nånstans.   Vi som hade  tänkt ut plocka  svamp när han kom  hem. Men  de  blir inget.  jag som  hade  sett framemot de.  Jag  och barnen  hade tänkt åka hälsa på lilla N me   familj. Men  eftersom A   är lite  snorig hostig  så  blev de inte.  Imorron blir  de  ingen  svamp plockning imorron heller.  För  då    står  städning och barngympa  på  schema. Jag  ska håll i både  stora  och lillagruppen i gympan.  Jag  har en  ny tjej  med mig i lillagruppen  eftersomn E  kännde  att hon inte  hade tid. Det förstår jag.


Nä  nu ska  jag  gå  gör  mat  sen äta.. Å sen vänta på att klockan kan bli så mycket så man kan gå sova.

Jag  har barnen  har sovit middag länge  idag

Ovido - Quiz & Flashcards